3 mei 2025, 15:51:44

Dominante man, stress vrouwtje

Gestart door Rinse, 11 februari 2011, 16:41:05

« vorige - volgende »

Rinse

Hallo iedereen,

Ik volg dit forum al even, maar ik zit nu toch echt met een probleem. Ik zal mij eerst even voorstellen, mijn naam is Rinse en kom uit Scharnegoutum.

Een flinke tijd terug hebben wij een Lutino valkje gekocht, genaamd Jackie (vrouwtje). Deze hebben wij een tijd gehad, maar deze begon nep-eieren te leggen en behoorlijk te plukken in de veren.

Toen hebben wij er een ander valkje bij gekocht, een witte genaamd Rebel. Dit bleek een mannetje te zijn en hij doet zijn naam eer aan.

Hij word steeds agressiever tegen  over mij, maar ook vooral tegen Jackie. Op dit moment zit Jackie behoorlijk in de stress en is ook behoorlijk aan het plukken in de veren, tot bloedens toe.

Rebel laat Jackie geen tel alleen en is constant bij haar stoer te doen. Als ik met Jackie speel, dan is Rebel er direct bij en verjaagt Jackie direct door op haar in te bijten.

Is er nog wat aan de agressie van Rebel te doen? Hij is al bijna 2 jaar oud. Anders moet Rebel helaas weg.

Met vriendelijke groet,

Rinse Ringma

christel

Kan je hen eventueel in een apparte kooi zetten? en ze dan ook een tijd appart vrij laten?

groetjes christel ;)

Rinse

We hebben Rebel inmiddels verkocht, maar we krijgen nu behoorlijke spijt :'(

Mischien dat er een mogelijkheid is om hem terug te krijgen, maar we hebben dan echt een oplossing nodig.

Onze pop, die begint gelijk weer te "vrijen" onder het badje, dit deed hij in het begin ook, maar niet tijdens de periode dat Rebel er bij in zat.

Zijn er opties om Rebel wat rustiger te krijgen?
We willen gewoon dat die 2 gewoon het leuk met elkaar hebben zonder dat de pop opgejaagd word.

Caroline

Ik denk dat je het beste voor je poppetje weer een partner kunt gaan zoeken. Je schrijft zelf al, alleen in de periode dat het poppetje een partner had, was ze niet broeds.

Misschien kun je ook nog lezen op het board "kweken" daar heb je ook nog tips om te voorkomen dat je valkjes broeds worden.

Sterkte ermee.   
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Rinse

Even een update over de situatie.

We hebben Rebel weer terug kunnen kopen van de meneer.
Godzijdank, wat hebben we een spijt gehad dat we hem hadden verkocht.

Nu zit Jackie, de pop, bij mij boven op de slaapkamer en Rebel zit beneden. Maar dit ook niet echt aangenaam ::)

Als er niemand beneden is, maar wel boven, dan schreeuwt Rebel het uit. En Jackie die boven zit, eet niet meer en zit aardig te trillen als er niemand is.

Is er uberhaupt een oplossing hiervoor. Misschien naast elkaar in twee kooien en apart vrij laten of gewoon weer bij elkaar in?

Ik ben een beetje ten einde raad.

carco

Je wil Rebel terug en zet de ene boven en de andere beneden zodat ze geen contact met elkaar kunnen hebben ???
Dit snap ik niet want waarom is hij dan weer terug bij jullie?
Klik op het plaatje voor onze site!

Jeroenw

Citaat van: carco op 16 februari 2011, 20:26:28
Je wil Rebel terug en zet de ene boven en de andere beneden zodat ze geen contact met elkaar kunnen hebben ???
Dit snap ik niet want waarom is hij dan weer terug bij jullie?

Ik denk dat rinse gehecht is geraakt aan rebel . En een veel te snelle
Beslissing heb genomen om hem weg te doen. Ze wil haar valkjes niet kwijt . Maar samen in een kooi gaat ook niet.
Maar inderdaad waarom kooi boven en een kooi beneden ?
Zet de kooien naast elkaar zo kwijnt de pop niet weg en word haar leven ook niet zuur gemaakt.

En probeer de aandacht gelijk aan alle twee tegeven .
De reaktie van rebel als je met jacki aan het spelen ben bijten en weg jagen is uit jaloezie.

Je heb twee handen en tien vingers . Teminste de meesten mensen

Dat stoer doen is matso gedrag imponeren versieren .

En haar niet alleen willen laten is paar vorming maar wordt verziekt door jaloezie vandaar zijn agressie tegen haar en tegen jou

Jij bent de gene die er tussen komt boos op jou om dat je de aandacht van zijn jacki weg trekt boos  op Jackie om dat ze het leuk vind om bij jou te zijn plus nog dat hij zelf ook die aandacht zal willen die jij op dat moment aan jacki geef . Concurentie strijd
Het stapelt zich op van verwarring en emoties . Goede voedings bodem
Voor agressie

Gr. Jeroen