4 mei 2024, 09:26:50

valkje al wat ouder kan het nog??

Gestart door Marjolein, 27 januari 2004, 22:22:39

« vorige - volgende »

Marjolein

hey allemaal,
ik hoop dat jullie me kiunnen helpen
mijn valkparkiet jeppe is als 3 jaar maar ik zou graag willen dat ze nog tammer word.Kan dat nog dat ze nog tammer word.Toen ik her kreeg wist ik echt niets van valkparkieten ik weet ook niet waarom mijn vader er een gaf want hij wist er ook niets van.Ik liet haar gewoon af en toe los en op een gegeven moment ging ze gewoon op mijn hoofd zitten.Nu komt ze als ze los is wel steeds bij me zitten op mijn hoofd en knie maar ze wil niet op mijn vinger.Als ik mijn vinger uitsteek dan doet ze wel har kopje eronder en mag ik haar in haar nek en over haar kopje aaien.Kan ik haar nog tammer maken?? En heeft iemand tips

liefs

marjolein

p.s valkje komt gewoon uit dierenwinkel en is niet handtam ofzo gemaakt ik weet niet of dat belangrijke inmfo is dus zet ik het er maar bij

Didi

Hey Marjolein,

Aangezien je valkje al wat ouder is, kost het meer tijd en geduld. Zo te lezen is zij al redelijk tam. Wat versta jij onder nog tammer, dat je haar vast kunt pakken?? Want dit laat niet elke valk toe, mijne gaat helemaal krijsen, dus daar ben ik al gauw mee gestopt. Als je wilt dat zij op je vinger gaat zitten, dan kun je haar als het ware een klein zetje geven (zachtjes!!) tegen z'n buik. Zij raakt dan uit balans waardoor ze wel over moet stappen. Je kunt dat ook eerst met een zitstokje proberen. Maak dan het stokje steeds korter, zodat zij later bijna half al op je hand zit. Zij zal hier dan aan gaan wennen en dit waarschijnlijk ook herhalen. Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

 :)Diane :)

Paul

Hoi Marjolijn,

Dat je valkje zich aan laat halen is al een teken dat ze je wel vertrouwd want anders zou ze haar kopje niet aanbieden.
Je kan je valkje met een hoop geduld misschien nog wel leren op je vinger te gaan zitten denk ik hoor.
Een valkje vastpakken dat vinden ze zelden fijn.
Ik heb er hier wel een aantal die ik zonder problemen vast kan pakken maar dan zijn ze het meestal vanuit het nest al gewend.
Ik elk geval veel proberen en herhalen met je vinger onder zijn buikje dan heb je kans dat ie er wel op gaat zitten na een tijdje.

Groetjes, Paul