22 mei 2025, 13:08:17

Prijs valkparkieten

Gestart door Manouk, 31 januari 2011, 18:51:27

« vorige - volgende »

Manouk

Beste mensen..

Ik heb op dit moment een koppeltje valken binnen zitten, die hopelijk binnenkort eitjes leggen..
Nu ben ik ook bezit met een mooie internet site..
Ik wil hier ook een prijslijst op zetten voor de te reserveren valkjes..
Maar hoe stel ik dit samen...

Ik weet echt niet wat ik voor een valkje kan vragen...
Ik kan wel her en der op andere site's kijken wat anderen ervoor vragen, maar kan ik dit gewoon overnemen,
Want het heeft natuurlijk ook met de kwaliteit vogel te maken..
en wat vragen jullie normaal voor het handtam maken van een vogel, of doen jullie dit standaard??

Ik ben mij gewoon vast een beetje aan het voorbereiden... ;)

hopelijk kunnen jullie mij een beetje op weg helpen..

groeten
Manouk

Larissa

Hey Manouk

Ik heb het er eigenlijk standaard in zitten omdat mensen echt nog wel aan de slag zelf moeten met het valkje, heel enkels wil een valkje zelf niet echt mee werken hier.

Zo heb ik van 1 koppeltje (joepy & pico) daar is Djune van naar Manon gegaan en deze heeft haar redelijk tam gekregen.
Bumba is ook redelijk tam geworden maar Aida en het andere mannetje helemaal niet

Zo heb ik een beetje de gemiddelde prijzen genomen van verschillende site's zo ben ik er ook wel tussen gaan zitten voor bepaalde mutatie's

groetjes Larissa

Manouk

Ok..
Dan denk ik dat ik ook maar even een beetje ga rond kijken...
en dan zelf maar een beetje ga kijken wat ik wil gaan vragen..

Ik zal ze hier in ieder geval aan handen laten wennen.. en dan  moeten ze zelf de rest maar doen..

Ik heb nog geen eens eitjes of een collega heeft al gevraagd of als er eitjes komen ze er twee mag kopen :P

dus nu maar hopen op jonkies :P

christel

Ik vind het heel handig als er op een site een prijslijst staat. Omdat je anders misschien al wat over en weer hebt gemailt en dan afknapt op de prijs. Nu moet ik wel zeggen dat ik zelf een valkje hebt besteld waar de prijs niet van op de site stond. Maar heb het dan aan de kweester gevraagt. Ik heb ook gewoon op een aantal site's de prijzen afgeschuimd en gewoon een budget opzij gezet wat mij het meeste was dan kan de prijs enkel meevallen ;D

Manouk

Ik vind het ook altijd wel fijn om van tevoren te weten wat een valkje kost..
Ik ben het een keer vergeten te vragen, en onderweg naar de kweker, moest ik nog geld pinnen, ik denk ooow ik weet eigenlijk niet hoeveel..

Ik ben alleen bang dat ik teveel of te weinig vraag...

Larissa

Hey Manouk

Hou je er ook rekening mee dat het ook mis kan gaan
Heb je al na gedacht wat dan te doen.??

Ga je pappen ? of ga je kijken wat de natuur gaat doen

Geloof me als je redelijke prijzen vraagt zit je vaak neit te hoog ik heb bedragen gehoord van 60 a 70 euro voor een niet tamme valk bij intratuin dit is natuurlijk te gek
Maar voor bepaalde mutatie's kun je gewoon wat meer vragen

rgoetjes Larissa

Rianne

Het ligt er ook aan in welke regio je zit. In het zuiden zijn de valkjes vaak goedkoper als in het noorden.
Als ik onverwacht een valkje moet pappen, wordt deze niet duurder. Het is mijn keuze, mijn verantwoording, en niet die van de koper.

Manouk

Over pappen heb ik nagedacht....

Ik denk dat als ze direct vanaf het begin niet voeren, dat er iets mis is met de natuur waarom ze het niet doen.. Ik zal gewoon de natuur dan zijn gang laten gaan, hoe moeilijk dit soms ook is..

Als het in een later stadium zou zijn en de valkjes bijna zelfstandig zijn, dan wil ik misschien wel iets bij gaan voeren..

Ik denk ook dat je het pappen niet in de prijs kan meeberekenen,
Dit is een keuze die je zelf maakt en niemand aan hoeft mee te betalen!!

Larissa

Hoi hoi

Zo ben ik het met jullie eens ik heb de pap van me valkjes ook niet door berekend maar ik weet dat sommige kwekers dit wel willen doen, vooral als een valkje lang aan de pap moet.

groetjes

Caroline

Het prijsverschil zit denk in niet alleen in tam maken en/of pap geven maar vooral in de mutaties.

Een wildkleur valkje is natuurlijk veel goedkoper dan een geelwang of een bleekmasker maar ook daar tussen in zitten veel verschillende prijzen, denk aan bont of witmasker, getekende of clearpied, dit alles maakt veel uit.

De zeldzamere, moelijker te kweken mutaties worden minder aangeboden en zijn dus ook een stuk duurder.

Succes met je site en het maken van je prijslijst.  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.