2 mei 2025, 05:41:15

Mopje is dood:( nieuw valkje kopen?

Gestart door saybia, 28 januari 2011, 21:00:43

« vorige - volgende »

saybia

Hallo,
Mopje is vandaag overleden, hij was al vanaf het begin ziek en ben zeker wel 8 keer met hem naar de dierenarts geweest.
In totaal aan medicijnen en DA bezoekjes ben ik meer dan 200 euro aan hem kwijt geweest.
Ik vind het heel erg dat hij dood is, maar ik heb Mopje maar 5 maanden gehad en nu is hij dood 

Mopje zat samen met Dino in een kooi en Dino is nu dus alleen.
Ik vroeg me af of ik morgen al gelijk een nieuw vriendje (valkparkietje) voor Dino kan kopen want wil niet dat hij alleen zit.
En hoe gaat het in z'n werk om ze bij elkaar te zetten? Moeten ze eerst apart in een kooi of hoe werkt dat?
Mopje en Dino waren met de hand opgevoed en dus super tam.
Moet ik nu dan ook een tam vogeltje erbij kopen of kan ik gewoon een vogeltje halen in de dierenwinkel en die dan hier tam maken.
Ik had begrepen omdat Dino al tam is dat als je daar een vogel bij zet die nog niet tam is wel sneller tam word.

Ik zou graag zo snel mogelijk antwoord willen, omdat ik zo snel mogelijk een nieuwe valkparkiet vriendje voor dino wil kopen.

Bedankt alvast!

Larissa

Hoi Saybia

Als je er een maatje bij haalt zul je ze toch eerst apart moeten zetten, het liefst zelfs in een aparte kamer omdat jou huidige valkje toch bij een ziek valkje gezeten heeft en je niet weet of het besmettelijk was/is

Persoonlijk zou ik eens gaan informeren bij een kweker in de dierenwinkel weten ze niet altijd de juiste leeftijd en tam krijgen gaat bij deze wat moeilijker (heb er ervaring mee)
Ondanks dat je er een super tam valkje naast zet.

S6 met je keuze

groetjes Lariss