Duimen voor Wooki aub UPDATE: 't is weer van dat :-(

Gestart door Annouschka, 24 januari 2011, 15:10:04

« vorige - volgende »

Annouschka

24 januari 2011, 15:10:04 Last Edit: 25 februari 2011, 11:31:28 by Annouschka
Hallo,

ben net terug van de DA met Wooki....
Vanmiddag vond ik ze onderaan in de kooi, bek open, bibberend, vleugels afhangend..
Onmiddellijk de DA gebeld, ik kon deze keer geen ei voelen zitten, ze staat niet heel erg mager dus dacht ik niet direct aan legnood, zoals de vorige keer.

Na een half uurtje mocht ik al langsgaan, blijkbaar heeft wel weer met eieren te maken want de DA heeft enkel ondervonden dat haar legbeentjes openstaan dus wss weer een windei :'( :'(

Ze is heel apatisch, heb haar nog nooit zo gezien, kan bijna niet meer fluiten/schreeuwen, ze probeert wel, bijt zelfs niet als je ze met de volle hand opneemt, zit nu wel op de stok, warmtelamp hangt aan de kooi, voorlopig kan ik niet aan m'n ziektekooi want m'n man is op het schitterende idee gekomen om die op de zolder in de garage te zetten en het is voor mij onbegonnen werk om daar op te klimmen (ik krijg de ladder nog geeneens open)..  dus wordt het wachten tot 18u om haar in haar ziektekooi te stoppen.

Haar eeuwig trouw manneke Solo wijkt niet van haar zijde :'( :'(  hij kroelt haar, zit aan haar kont bezig (wat het vermoeden op iets met een ei alleen maar groter maakt voor mij).

Ze heeft 2 prikken gekregen van de DA, 1 met vitamines, een ander met calcium...hij denkt niet dat ze de nacht zal halen :'( :'(  dus allemaal duimpjes omhoog, m'n meisje is nog maar 6 jaar, heel jong dus maar heeft al heel veel eieren gelegd (zonder nestkast, ze legt gewoon op de grond), telkens wel onbevrucht... vorig jaar al problemen gehad met windeieren, zelfs eentje die geklakt was in haar maar dat is wonder boven wonder wel met de ontlasting meegekomen....

We hebben terug een klein wonder nodig.... :'( :'( dus allemaal heel hard duimen aub

Larissa

Tjeetje wat heftig, hoop dat ze de nacht door mag komen

Sterkte

Larissa

mariska79

Ach gossie, ik heb er kippenvel van  :'(
Ik zal zeker voor jullie duimen.
Heel veel sterkte en beterschap!!!

Caroline

Ach, wat verdrietig ...

Uiteraard duim ik heel erg hard voor jullie.

Sterkte.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

christel

Ik zal zeker duimen dat het terug in orde komt

groetjes christel

Doke

Zo erg, ik ga zeker duimen voor jullie!
Hoop dat alles goed komt!

Groetjes en veel steun
Donia

Annouschka

Ze zit terug op de stok, heeft al wat gegeten, overgegeven vervolgens (komt door de stress van het vervoer naar de DA denk ik) en het is heel erg duidelijk een ei... :(

Ze zit zoals de vorige keer aan haar kont te krabben, ook haar manneke zit aan haar kont te prutsen.
Dat ding moet er gewoon uit....

Ik geef haar nog efkes de tijd om het zelf te doen, als ze binnen een paar uur niet gelegd heeft, smeer ik wat olie aan haar kontje ;)

Annouschka

En nog steeds geen ei, of iets wat erop lijkt :-\

De vitaminespuit en calcium heeft haar wel deugd gedaan, ze heeft vannacht mooi op de stok geslapen, heeft gisteravond nog redelijk wat gegeten (alles is mooi binnengebleven dus niet meer overgegeven) en is momenteel zelfs aan het fladderen, terwijl ze gisteren bijna niet op haar poten kon staan ???  Ik snap er niks van.... ze heeft gisteren zelfs een half uur onder een handdoek zitten slapen op m'n borst, lekker aan het kroelen terwijl ze dit anders niet toelaat.  Ze is wel tam maar kroelen laat ze niet toe.

Ik hoop dat dit geen opvlakkering is, zoals je zoveel leest...

Ik bel straks nog even naar m'n DA, heb de luxe dat er een DA die ietwat van vogels kent (en hier ook in het board van DA's staat) op nog een 2km van m'n deur woont (Dr Taveirne).

Jeanine

ach toch, wat zielig.
hopelijk komt alles goed....
sterkte!!

Annouschka

:) :)

't is eruit :) :D :D

Nu maar hopen dat er geen meer achterkomen...

Jeanine

Patrick

Gelukkig is het ei eruit of wat een ei had moeten worden.
Zoals in de pm zou ik toch de vogel op aangepast voer zetten als dit al eerder is gebeurd.
Laat der maar snel opknappen ;-)

Gr,

Patrick
Lid van Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.nl

Annouschka

Citaat van: Patrick op 26 januari 2011, 18:20:18
Gelukkig is het ei eruit of wat een ei had moeten worden.
Zoals in de pm zou ik toch de vogel op aangepast voer zetten als dit al eerder is gebeurd.
Laat der maar snel opknappen ;-)

Gr,

Patrick

nogmaals bedankt voor de tips ;)

Annouschka

25 februari 2011, 11:34:18 #13 Last Edit: 25 februari 2011, 11:36:46 by Annouschka
Exact een maand later, zit ze terug met een ei.

Alleen denk ik dat het dit keer geen windei is, het is allesinds niet geklakt maar... nu zit ze te spugen en kan niet ontlasten.

Heb al vanalles gedaan: haar eens laten vliegen (korte stukjes!), eivoer met levertraan, daarnet ook gedouched, ook wat parrafineolie aan haar kontje proberen doen, alleen lukt dat wel niet al te goed maar kom...

Warmtelamp brandt en ze zit nu lekker te kroelen met haar manneke.  Het ziet er wel niet zo erg uit als de vorige keer alleen dat niet ontlasten en dat spugen, daar maak ik mij zorgen over :(

Wat me opviel toen ik die olie aan haar kontje deed, was dat haar buik dik zit.  Zou dit het ei zijn of is het de ontlasting die zich opstapelt vraag ik mij af?

Ze zit duidelijk met een knik in haar staart maar maakt geen aanstalte om het ei te leggen ???  

Pfff... :-[

Rianne

Dit kan niet te lang duren, zit er geen vogelarts in de buurt die het ei kan verwijderen?