6 mei 2025, 00:05:20

beter 1 of 2 ???

Gestart door Toet, 22 januari 2011, 20:11:28

« vorige - volgende »

Toet

hoi
Ik heb een popje in huis dat eigenlijk heel de dag door roept. Nu ga ik verhuizen naar een app. en denk dat de buren hier niet echt mee gaan kunnen lachen.
Zou het helpen dat ik er een 2de valkje bij zet? Een ander popje?

groetjes Tom

Alexandra

een tweede is altijd veel gezelliger voor het vogeltje  :D
En of je dan een popje of een mannetje erbij zet.. moet je helemaal zelf weten ... volgens mij kunnen twee poppen het ook altijd goed met elkaar vinden ... een mannetje kan ook heel hard roepen om het vrouwtje het hof te maken .. :P

Check out m'n website: http://www.Lichtstadvalkjes.nl

Doke

Hoi,
ik had eerst 1 valkparkietje (die spijtig genoeg weggevlogen is), maar had toen zelf al gedacht aan een 2de.
Nu heb ik er 2: TOM en JERRY en inderdaad het is veel fijner met zen tweetjes...

Groetjes

martijn

hallo,

ik zou ook voor 2 kiezen --> hoe meer zielen hoe meer vreugde

hopelijk helpt mijn tip en nog veel suc6

DierenFan

Heey,

Voor iedereen die dus bijvoorbeeld gaat verhuizen en zijn valkparkiet dus veel lawaai maakt, is het idd handig om misschien te overwegen een tweede valkje bij te nemen, omdat je valkje dan een nieuw speelkamaraatje bij heeft en daar dingen van leert. (Dat klinkt misschien raar maar zo is de werkelijkheid wel), want als je nieuwe valkje heel rustig is en het valkje dat je al had rumoerig kan het rumoerige valkje dingen van het rustige valkje opsteken zoals wat rustiger zijn. Maar het kan helaas ook omgedraaid omdat juist het rustige valkje rumoerig wordt door het rumoerige valkje. Dus het is eigenlijk een soort van gok dat je waagt.

Groetjes...

lotje

Wij hadden eerst twee mannetjes en die maakten echt een enorme herrie. Toen is ook 1 van die mannetjes helaas weggevlogen.. Maar mijn ene mannetje bleef herrie maken. Toen heb ik er een popje bij gedaan en nu is het een stuk rustiger in huis. dus in mijn geval hielp het wel om twee te hebben. Maar twee mannetjes dus niet, omdat ze dan tegen elkaar op willen schreeuwen. Maar jij hebt een popje dus dan is het anders! Maar naar mijn ervaring zijn popjes wel minder luidruchtig. Dus misschien een popje erbij?

mariska79

Wij wonen ook in een app. en hebben 4 valkjes.
Van tijd tot tijd maken ze wel eens geluid (herrie) maar ja, er zijn ook mensen met kinderen die door het huis rennen en spelen dat hoor je ook. In een app heb je gewoon meer geluids(overlast). Dat hoor je te weten als je daar gaat wonen.

Maar ook ik vindt dat twee of meer valken veel fijner is voor de vogel en voor de vogelvriend. Het is gewoon heerlijk om te zien hoe leuk ze met elkaar om gaan, kroel jij mijn koppie, kroel ik de jouwe :D

oooow ik zie nu pas dat het een oude topic is sorry!!

Harley

Hoi :)

Wij hebben idd nu ook 1 mannetjes valk.
Die heel erg reageert op mereltjes buiten, zodra ze gaan fluiten smorgens, fluit onze harley terug ..

En regelmatig roept hij ook zonder dat hij wat hoort,dit is idd roepen om een andere valk.

Wij hebben nu ook een jonge valkparkiet gereserveerd bij een kweker , die dus ook al tam is als je hem ophaalt.
dus ik denk dat als we die erbij zetten ze al een stuk minder schreeuwen :)

2 is altijd beter.

Groetjes
Thijs

Harley & Mozard