6 mei 2025, 03:10:12

kopen poppen

Gestart door kerbie, 18 december 2010, 11:05:06

« vorige - volgende »

kerbie

Ik ons een paar kwekers gecontacteerd i v m aankoop.Beiden hebben ze poppen te koop .de ene  2 cinnamon poppen maar vraagt 30 euro ze zijn wel van verleden jaar en geringd + papieren.De andere geeft 2 wildkleur poppen te koop.Voor de ene pop die donkerder is  vraagt hij 25 euro omdat ze kleiner van postuur is had wel 8 jongen dit en voor de andere pop die lichter is vraagt hij 30 euro en had dit jaar 5 jongen.Beiden zijn geringd .Wat vinden jullie van die prijzen.Zijn ze niet overdreven.Ik heb voor mijn witmasker man, jong van dit jaar maar 20 euro betaald.Graag jullie mening.

bobbie

Hoi hoi,

Wat heb je er zelf voor over?

Ik zou me om een paar euro niet druk maken, wel de keuze maken die je echt wilt.
Als je twijfelt kan je nog even doorzoeken.

Succes, Nel

kerbie

Hoeveel betalen jullie gemiddeld voor een kweekrijke pop?

Patrick

Ligt aan de kwaliteit en kleur en eventueel splitten erin.
Zelf heb ik wildkleur poppen verkocht voor rond de 12 a 15 euro per stuk maar heb ze zelf ook wel eens gekocht voor 30 of 40 euro per stuk. Zijn het nog maar wildkleuren.
Voor een zuivere wildkleur man heb ik afgelopen jaar 75 euro betaald maar is wel een top kwaliteit vogel.
Iedere vogel heeft zo zijn eigen waarde en ligt er net aan waar ze voor verkocht worden of wat iemand er voor over heeft. Heeft ook met kwaliteit te maken of moet iemand er snel vanaf vanwege ruimte gebrek.
Is heel simpel eigenlijk..... zoek jij een pop in een bepaalde kleur kan je zelf bepalen hoeveel je eruit voor wilt geven. Prijzen liggen nooit vast  ;)
Lid van Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.nl

kerbie

dank je voor de reactie.Heb nog eens contact opgenomen en de jongeman vertelde mij dat er zelfs nog duitse lijn inzit.Weet niet of dat belangrijk is?Ik ga binnenkort eens langs maar de weersomstandigheden wacht ik af wat het gaat worden.Denk om me toch een pop aan te schaffen.Naast een aquarium heb alleen mijn valkjes als hobby.Op cafe gaan kost ook geld.Mijn vrouw geeft er geen problemen mee.Die ziet de valkjes al even graag als ik.

kerbie

Joepie ben vandaag terug een mooi popje rijker.Ik ben bij de kweker van hier boven langs geweest .Ben wel 25 euros armer maar heb dan ook een mooie pop in de plaats gekregen.Het gaat om een pop geboren in 2008.Verleden jaar had ze reeds jongen.Gij doet ze van de hand omdat gij zich wil gaan verdiepen in kweken van kleurmutaties.Toen ik hem vroeg wat er niet goed was aan de vogel liet gij  haar vleugel gespreid zien.Een klein beetje gele veders was er te zien en dat mag niet voor tentoonstellingen .

christel

ik heb een cinnamon gepaarelde pop van augustus 2010 gekocht bij een kweker ze is ook geringt en ze koste 10 euro. ze is nu 14 dagen bij ons en is al redelijk tam dus ik vind dat ik een goede koop heb gedaan ;)

kerbie

Dat denk ik ook ik heb een cinamon pop gekocht in 2009 en betaalde toen  15 euro.Maar de pop die nu heb gekocht is klaar om te kweken zonder risico.Ze geeft reeds verleden jaar jongen gehad .Heb haar jongen van dit jaar gezien en waren zelfs nog mooier dan de moeder zelf.Dus ik denk dat ik een mooie goede kweekpop om hopelijk volgend  jaar mijn eerste valkjes te hebben.

christel

ik heb mijn vogel enkel als tam maatje en ga er niet mee kweken. ik begrijp wel als je wil kweken dat je dat verder moet zien dan wanneer je een huisvogel wil ;)