Ervaringen gevraagd Aanschaf 2e valkje

Gestart door YvettieH, 4 december 2010, 19:16:28

« vorige - volgende »

YvettieH

Hallo!

Sinds Juni 2010 hebben mijn vriend Tom en ik ons gele valkparkietje (ofwel onze hond) Bertje. Onze Bert is heel erg Tam, praat de oren van je kop af en is vrijwel altijd uit zijn kooi. Toch heb ik de laatste tijd gemerkt (of dat denk ik) dat Bertje een beetje eenzaam is. Hij gaat graag in de badkamer voor de spiegel zitten en kan dan uren naar zichzelf kijken en kletsen. Ook vind hij het leuk als ik youtube filmpjes voor hem aan zet van valkparkieten. Mijn vriend en ik zouden het heel leuk vinden als we een vriendje voor Bert konden vinden, maar ik ben er alleen wel ongerust over. Onze Bert is echt heel tam, je kunt er alles mee en ik ben bang dat dat over zal gaan als we een nieuw valkje erbij gaan zetten, dat hij ons niet meer leuk vind. In het appartementencomplex waar wij wonen mag je geen honden of katten, dus onze valk leeft eigenlijk als hond bij ons in huis. Ook gaan we er vaak mee wandelen. Heeft iemand hier ervaring mee? Heeft iemand tips hoe ik dit het best aan kan pakken?

Groetjes, en een fijne sinterklaas morgen!
X Yvette

PeterT

Heb sinds 3 weken een tweede valkje erbij.
En deze is niet minder tam geworden.

Vannochtend toen ik de kooi open deed klom die als een gek door de kooi om op mijn schouder te springen.

Alleen de eerste anderhalve week was die heel stil, moest nog wennen.

Het mooie vind ik van de tweede valk is dat die de eerste overal bij volgt dus met trostgierst geven sprong die ook gelijk op mijn vinger.

En op de douche rand etc.

En wat de laatste tijd gebeurt is dat ze de kopjes bij elkaar doen van krab me is in mijn nek, hoop zacht gepiep dan =D

En ik mag hem nog steeds in zijn nekje kriebelen=D

Dus voor mij is er weinig veranderd.

Hij schreeuwd ook niet meer sinds die ander erbij is als ik weg ga.

Dus voor mij alleen maar positief

Jeroenw

hallo Yvette

het kan als je een jong valkje erbij  neem
geen ouder valkje. tenzij die ook heel tam is

gr jeroen