5 mei 2025, 18:20:13

zaad

Gestart door kerbie, 18 december 2010, 19:33:24

« vorige - volgende »

kerbie

Een vraagje?.Wie van jullie mengt vlakparkieten met grasparkieten zaad.Waarom?De voor of tegenstanders graag jullie mening.Ik geef voorlopig alleen valkparkietenzaad met  zonnepitten.Maar in dw waar ik het zaad kopen hebben ze ook zakken van 20 kg zonder zonnepitten.Zou ik deze ook mogen kopen?Had gedacht om het zaad zonder zonnepitten te geven tijdens de kweekperiode en de zak met zonnepitten tijdens de wintermaanden.

carco

Waarom zou je valkparkietenzaad moeten mengen met grasparkietenzaad  ??? Dit is toch helemaal niet nodig?
En ik neem aan dat je op teurlings doelt.
Als je valkjes buiten zitten kan je ze in de winter inderdaad beter zonnepitten bijvoeren voor het vet. In de zomer is dit niet nodig, worden ze alleen maar dik van.
Zitten ze binnen hebben ze helemaal geen zonnepitten nodig: hooguit als extraatje.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

kerbie

Ik lees hier dat sommige leden hier hun valkjes een mengeling geven van grote parkieten zaad met volierezaad.Wat bedoelen ze dan met voliere zaad ?Is dat het zaad dat je kanaries geeft als ik me niet vergis, of bedoelen ze nog iets anders?Ik heb in mijn dw keuze in zakken van 20kg van  beyers parkietenzaad met of zonder zonnepitten.

kerbie

Ben vandaag achter een wildkleur pop geweest bij een kweker bij ons in de buurt.Hij geeft het zelfde zaad als ik .Namelijk beyers  en gij geeft aan zijn vogels opfokvoer van cede.Gij geeft enorm mooie vogels en geeft een goede kweek dus ga ik voorbeeld volgen.