28 april 2024, 12:58:47

raar gedrag

Gestart door parkietengek12, 18 december 2010, 12:06:58

« vorige - volgende »

parkietengek12

Hallo,

Daar ben ik weer met een vraag...
Mijn valkparkietje van 8 a 9 weken doet de laatste tijd een beetje raar.
Hij pikt (niet hard) best veel en zit soms op mijn vinger en doet dan zijn vleugels uit en gaat druk heen en weer bewegenmet zijn hoofd. Wat zal dit zijn?

En nog even een bonus vraagje :P Goofy is erg geinterreseerd in mijn vaders hoofd (kaal). De vorige eigenaar was ook kaal (handopgevoed) en zal Goofy mijn vader als z'n vorige eigenaar kunnen zien? Want hij gata dan een beetje krijsen dat hij eten wil en met z'n kopje heen en weer. Dit is toch bedelgedrag? Hoe kan ik dit afleren? Want het is een beetje irritant want als Goofy mijn vader ziet gaat hij gelijk op z'n hoofd zitten...
Ik hoor graag van jullie  ;D

Groetjes,
Joël, Elmo en Goofy

mariannenl

Je valkje is nog vrij jong en wat je aangeeft is bedel gedrag van de jongen naar de ouders toe, vleugeltjes gespreid piepend ( soms zelf schreeuwend )  geluidje en eventueel sterke slikbewegingen maken

Ik denk dat hij dit gedrag bij iedereen vertoont, en niet alleen bij je vader ?

Controleer goed of hij goed eet (eventueel wegen) en misschien niet nog niet iets bijgevoerd moet krijgen, want hij zou ook gewoon honger kunnen hebben

Marianne

parkietengek12

Het klopt van dat bijvoeren. Goofy moet elke dag 2x bijgevoerd worden. Hij bedelt dus altijd om voer. Mijn vader zegt dat hij meer moet want hij komt maar niet vrselijk aan. Hij gaat steeds terug naar 72 a 75 gram. Soms 80 gram (voor het eten). Ik wil niet 3x per dag gaan voeren omdat hij natuurlijk ook zelfstandig moet gaan leren eten.

Dat met die vleugels doet hij alleen bij mij en hij gaat dan niet met z'n kopje van boven naar beneden maar hij beweegt zijn hele lichaam en buigt naar beneden en gaat dan weer rechtop staan met 'n vleugels omhoog en doet dan weer normaal.

Bij mijn vader gata hij alleen maar z'n kopje heftig heen en weer bewegen (op en neer) en hij land ook altijd op z'n hoofd. Dit is bedelgedrag dat weet ik.

Groetjes,
Joel, Elmo en Goofy