7 mei 2025, 18:38:47

bijtend valkje

Gestart door tessa123336, 16 december 2010, 15:38:21

« vorige - volgende »

tessa123336

16 december 2010, 15:38:21 Last Edit: 16 december 2010, 16:11:12 by tessa123336
mijn valkje in nu een jaar oud en is tam maar als je hem wil pakken gaat ie blazen en hapt ie als je hem negeert stapt ie op je vinder en gaat ie wel op je schouder zitten maar dan hapt ie meteen naar m'n oorbellen en laatst beet hij ook in me wang :-X. als je opstaat van je stoel vliegt hij ook meteen weg zo in de gordijnen en je krijgt hem er niet meer uit :-\.
ik denk eraan om een hele tamme vogel erbij te nemen en dat ie misschien tammer word ::) maar tot die tijd: hoe moet ik reageren als ie weer bijt :-[??

alvast bedankt  ;)

channiej87

Tessa,

Wat je kunt doen is hard in zijn gezicht blazen en "NEE" of "FOUT" zeggen.

Op den duur zal het een stuk minder worden

Veel succes!

..Neline..

Persoonlijk denk ik dat je het beter kunt negeren. Dit omdat hij bijt omdat hij waarschijnlijk wat angstig is. Als je het gedrag wat hij doet uit angst of onzekerheid straft, dan zal hij je alleen maar meer zien als iets negatiefs en banger voor je zijn.
Ik zou dit gedrag dus negeren. Negatief gedrag negeren werkt bij dieren vaak beter dan straffen. En het goede gedrag belonen helpt vaak ook goed. Geef hem bijvoorbeeld wat trosgierst terwijl hij bij je zit. Dan gaat hij het leuk vinden om bij je te zitten.

Succes met het tam maken!

Dagboekje "Kattukse valkjes":    KLIK HIER

Fotoboekje "The Beauty of Nature": KLIK HIER

christel

toen mijn valkje juist had beet ze ook. ik ben gaan blazen maar daar werd het alleen maar erger mee :(. ik heb het gedrag genegeerd en enkel met een opgespannen vuist naar haar toegeweest, daar kon ze geen grip op krijgen om te bijten :P.ik zou persoonlijk hem niet op je schouder zetten dat is een dominante plek. maar op je arm of hand. en goed belonen als hij braaf is ;D

coolsille2

Ik heb het ook mijn valkje geleerd door op zijn rode kaakjes te blazen als hij stout is hij is meteen rustig en weet dat hij iets fouts doet ;D