14 mei 2025, 18:29:36

Blazen

Gestart door daniellespring, 15 december 2010, 12:28:17

« vorige - volgende »

daniellespring

Hai Iedereen,

3 jaar geleden heeft mijn moeder voor haar verjaardag een valkparkiet van ons gekregen. Deze is toen bij de intratuin gehaald. Helaas heeft 1 of andere student Dizzy zo gepakt dat hij is blijven hangen met z'n pootje. Bij ons thuis heeft hij een poosje een bloedend pootje gehad. Dit is gelukkig allemaal goed gekomen, maar hierdoor is hij wel bang geworden voor handen. Als wij met onze hand bij hem in de buurt komen begint hij te blazen en houdt hij z'n snavel open. We hebben al veel geoefend met trosgierst etc. maar hij blijft bang. Als we een mouw over onze hand heen doen gaat het al beter.
We zijn al 3 jaar bezig. Hij is ook een poosje buiten geweest maar omdat de pop toen plotseling overleden is, hebben we hem weer naar binnen gehaald. Van het voorjaar krijgt hij een nieuw vriendinnetje en gaat hij weer naar buiten.

Nu is de vraag, wat betekend dit blazen? Is dit agressie? Of extreem bang? En herkend iemand dit?
Iemand nog tips om hem aan onze hand te laten wennen?

Larissa

Hoi Danielle

Dat blazen dat doet hij uit zelf bescherming om jou inprincipe te waarschuwen van pas op ik kan bijten
Ik denk dat je dit er niet meer af krijgt omdat hij dit al 3 jaar doet (mijn mannetje doet dit ook nog steeds)

Je kunt het beste gewoon geduldig blijven en hopen dat hij ooit het vertrouwen terug gaat krijgen maar denk persoonlijk van niet meer, je kunt blijven oefenen met de trui over de hand maar weet dat je dat natuurlijk niet als blijvende oplossing ziet
Misschien als hij een tam meiske krijgt dat het dan misschien afzakt

S6

groetjes Larissa