18 mei 2025, 08:23:30

grasparkiet en valkparkiet koppelen

Gestart door parkietengek12, 14 december 2010, 21:55:12

« vorige - volgende »

parkietengek12

Hoi,

Ik heb sinds vorige week vrijdag een valkparkietje genaamd Goofy en hij is rond de 7a8 weken oud en hij eet nog pap. Hij zit nu in een hamsterkooitje en de planning was dat hij samenging met de grasparkiet Elmo. Elmo is niet helemaal tam en stapt op krijgt beloning en springt er snel vanaf.  Elmo kan Goofy niet uitstaan en pikt hem overal en trekt aan z'n veertjes (buiten de kooi). Ze zitten dus nog niet samen in één kooi. Ook door de tralies door doet Elmo erg fel tegen Goofy. Weet iemand hoe ik dit nu nog goed kan krijgen? Ik had ergens gelezen dat kortwieken (Elmo) hem rustiger maakt. Hoe kan ik deze twee nou nog goed koppelen zodat we rustig het nieuwe jaar in kunnen gaan?

Groetjes,
Joël, Elmo en Goofy

Roosje1983

Hoi Joël

Ik zie dat je dit er al twee weken geleden op hebt gezet, misschien heb je al wel een oplossing, maar ik zal nog even mijn ervaring vertellen.
Ik heb namelijk al 7 jaar een valkparkiet die heel erg tam is.
Ik heb vorig jaar geprobeerd om een parkietje er bij te doen, want ik vond het wel 'gezellig' voor mijn valkje en ik lees ook overal dat ze goed samen kunen.
Maar het ging helemaal niet goed. Mijn valkje is zo verdraagzaam om het maar zo te zeggen, dat ze alle gepik en gejen van het parkietje toe liet.
Ze liet zich kaalplukken, dus ik heb het parkietje weg gedaan naar een volière, waar ze het nu heel leuk heeft.
Ze zijn veel drukker die parkietjes en omdat ze bij mij niet vanaf het begin af aan bij elkaar waren, werd het niet echt wat, ik heb het idee dat het niet slim is om ze bij elkaar te zetten. Maar dat is mijn ervaring.
Ook denk ik dat kortwieken niet uit zal maken, dan vliegen ze minder goed, maar dat is wat anders natuurlijk.

Groetjes Roos