Onze lieve kakariki overleden..

Gestart door me1982, 6 december 2010, 13:26:54

« vorige - volgende »

me1982

6 december 2010, 13:26:54 Last Edit: 6 december 2010, 15:33:12 by me1982
Gister is onze lieve kakariki overleden..  :'(
ze is maar een paar maandjes geworden  :'(

maar ben nou zo boos op mezelf..
word er gek van..  :'(

het was een vrouwtje.. en hebben ook een mannetje..
helemaal verliefd waren ze..

vaak deden ze wipwappen..

en ze zat de laatste tijd vaak op de vaatwasser.. papier kapot  te maken..

verder gewoon normaal gedrag..geen zieke indruk.. niks..

maar ze hadden geen nestblok..en had was ook niet de bedoeling om eitjes te krijgen..

maar ik dacht mocht ze toch eitjes gaan leggen dan zoekt ze daar wel een plekje voor..

nou was het zaterdagavond zo dat me vriend de vogels allemaal in de kooi wou doen..(we hebben ook valkparkieten) we gingen namelijk naar bed toe..
en toen redde ze de kooi niet.. en me vriend had een beetje slijm met bloed op zich van haar..
dus ik dacht van ow ze gaat een ei leggen..vandaar het slijm en bloed..
dus wij een vervoersbakje gepakt.. theedoek erin. en dat in de kamervoilere gezet..
volgende morgen zat ze in een hoekje en staartje heen en weer..

op gegeven moment moest ik werken..

en s middags geprobeerd een nestblok te krijgen..lukte niet.. wel spul voor erin. ik dacht dan leg ik dat thuis mooi even in het vervoersbakje.. en regel ik maandag wel een nestblok..

me vriend me opgehaald van werk..
komen we thuis.. dacht meteen bij ons schatje kijken..

was ze er niet meer  :'( :'( :'( :'( :'( :'(

geef nu mezelf zo erg de schuld..
was ik maar naar de dierenarts gegaan..  :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:(

*Manon*

Hoi,

Wat een triest verhaal over je kakariki  :'(
Ik begrijp heel goed dat je je schuldig voelt, dat zou ik ook zo voelen als het mij overkwam, maar weet je... op zo'n maak je toch een keus die voor dat moment het beste lijkt.
Zoals je zelf ook zei, gaf ze niet echt aan dat ze ziek was, in ieder geval had je niet in de gaten dat ze zo ziek was als ze was, want in dat geval was je direct naar de dierenarts gegaan denk ik dan.

Tis makkelijk voor mij om je te zeggen dat je jezelf niet schuldig moet voelen, maar weet helaas uit eigen ervaring dat je dat toch doet.
Maar toch zeg ik tegen je: wees niet te streng voor jezelf, want je hebt gehandeld naar wat je kakariki je liet zien en soms zijn ze zieker dan ze laten zien en dan gebeuren deze dingen.

Ik wens je heel veel sterkte om dit een plekje te geven!
Ik denk aan je  :-*

Groetjes Manon

me1982

Bedankt voor je berichtje Manon..

Ik dacht echt dat hoe ze zo zat..dat dat was dat ze een eitje ging leggen..

dus had echt verwacht als we thuis kwamen ze het eitje had gelegd..

mis me meisje zoooo  :'(

haat mezelf echt.. was ik maar naar de dierenarts gegaan..

*Manon*

Hoi hoi,

Nee niet doen hoor!
Je hebt gedaan wat je kon!

Wie weet heeft je kakariki mogelijk legnood gehad, dan kan het eitje er niet uit komen en daar overlijden best veel vogeltjes aan.

Dus geef jezelf niet de schuld, daar heb je alleen jezelf maar mee te pakken.

Sterkte  :-*

Groetjes Manon

mariannenl

Legnood is erg en ik denk dat als ik je berichtje goed lees de leeftijd ook mee speelt, het was nog een vrij jong vogeltje klopt dat ?

Wat wij vroeger dan deden was stoom aan de lucht toevoegen door een emmer met kokend water vlak voor het verblijf te zetten en eventueel de chloaca van het popje met wat vaseline of andere vettigheid in te smeren.

Maar het ei MOET er uit, ik heb het ook een keer met een kaketoe meegemaakt, die hebben we toen naar de nop gebracht naar de kliniek van Hedwig en daar kwam het ei er gelukkig uit

Je hebt gedaan wat je kon, heel veel sterkte

Marianne

me1982

dacht echt dat ze zo zat omdat ze een eitje ging leggen..

echt was ik maar naar de dierenarts gegaan..
ze was ongeveer 6/7 maanden..

me meisje.. :'(

kan alleen maar huilen.. en wil alleen maar slapen..