28 april 2024, 22:35:29

Harde botsing met deur

Gestart door mandy9770, 25 november 2010, 20:35:29

« vorige - volgende »

mandy9770

25 november 2010, 20:35:29 Last Edit: 25 november 2010, 20:41:34 by mandy9770
Hoi allemaal,

Ik zit echt met een dringende vraag:
Mijn schatje Momo is ongeveer een half uur geleden tegen de ruit van onze voordeur gevlogen  :'( (dit is voor het eerst dat zij een afstand van meer dan 5 meter vloog :)). Het was best een harde klap. ze zat hellemaal versuft op de grond en heb haar toen meteen opgepakt. ze kroop meteen na mijn schouder en wil niet bij me weg. kan het zijn dat zij "troost" of veiligheid zoekt bij mij? en waar moet ik op gaan letten? haar vriendje Inca zit ook bij mij en die kijkt en fluit steeds naar Momo, ik denk dat hij bezorgd is.
Hopelijk hebben jullie snel een antwoord.

Groetjes een bezorgd baasje  

Sanna

Hallo Mandy,

Wat naar zeg! Het beste kun je Momo op een rustig plekje in het donker zetten. Ze zou een hersenschudding kunnen hebben opgelopen. Als dat zo is, is het ook belangrijk dat ze warm zit. Eventueel zou je een beetje druivensuiker in het water kunnen doen. Als ze morgen niet fitter oogt moet je even een vogelarts bellen wat je het beste kunt doen. Als er niks aan de hand is is ze morgen weer de oude en is ze nu gewoon een beetje versuft door de klap.

Groetjes, Sanna

mandy9770

Dankjewel voor het snelle antwoord.
Maar normaal houd ze niet echt van kroelen en loopt ze altijd op en neer op mijn schouder maar nu blijft ze stil zitten. en de kooi wil ze neit in want ze begint te krijssen als ik na de kooi loop.

Sanna

Heb je al geprobeerd om haar er gewoon in te zetten? Eventueel een doekje over de kooi? Je kunt moeilijk de hele nacht met je valkje op de schouder in de kamer blijven zitten...

Na zo'n klap is het wel logisch hoor dat ze wat rustiger is. Heeft ze echt haar koppie heel hard gestoten of is ze meer met het hele lijf tegen het raam gevlogen? Dat kan ik me haast niet voorstellen omdat het toen toch al aardig donker moet zijn geweest. Ze zou dat niet als doorgang moeten hebben zien. Is haar neusje beschadigd?

Groetjes, Sanna

mandy9770

Citaat van: Sanna op 25 november 2010, 20:55:06
Heb je al geprobeerd om haar er gewoon in te zetten? Eventueel een doekje over de kooi? Je kunt moeilijk de hele nacht met je valkje op de schouder in de kamer blijven zitten...

Na zo'n klap is het wel logisch hoor dat ze wat rustiger is. Heeft ze echt haar koppie heel hard gestoten of is ze meer met het hele lijf tegen het raam gevlogen? Dat kan ik me haast niet voorstellen omdat het toen toch al aardig donker moet zijn geweest. Ze zou dat niet als doorgang moeten hebben zien. Is haar neusje beschadigd?

Groetjes, Sanna



Er hangt een lamp bij de voordeur (van de gallerij) dus misschien dat ze daarom dacht dat ze er door kon.
Ze gaat met veel pijn en moeite de kooi nu in maar ze krijst nu wel. moet ik alleen opletten als ze suffer word? er is geen bloed te zien.

Sanna

Nou, als ik dat zo hoor, denk ik dat het wel meevalt. Als je denkt dat ze rustiger is bij jou op de schouder moet je gewoon je gevoel volgen. Als ze alleen maar zit te krijsen raakt ze ook van slag.

Ja, als ze heel suf wordt moet je een vogelarts bellen. De meesten hebben wel een noodnummer voor spoedgevallen. Kijk morgen even aan of ze weer een beetje de oude is. Maak je je zorgen over haar gedrag dan kun je ook het beste even een vogelarts bellen.

Groetjes, Sanna