11 mei 2025, 06:01:57

buiten in de winter

Gestart door marloes343, 25 november 2010, 19:20:03

« vorige - volgende »

marloes343

hallo allemaal

kan iemand mij vertellen of een valkparkiet het goed doet in de winter buiten in een kooi of moet ik daar nog maatregelen voor treffen

groeten marloes

carco

Wil je ze in een gewone kooi buiten zetten?
Klik op het plaatje voor onze site!

marloes343

Nee sorry gewoon in een houten huisje met gaas ervoor groetjes

Larissa

Hey Marloes

Een valk moet uit de wind en regen kunnen zitten

Ik hoop dat je ze al langer buiten hebt zitten dus van af mei of juni dit jaar want anders gaat het niet goed
De meeste hebben de gegaasde delen (ik ook) af gedekt met een dekzeil of plastic of plexi-glas of voorzet ramen zodat ze niet te koud zitten

Zou je me kunnen vertellen hoe lang je ze buiten hebt en of ze uit de wind en regen kunnen zitten

Groetjes Larissa

marloes343

hoi Larissa om eerlijk te zijn heb ik nog niks buiten ik heb zelf 1 vogeltje binnen en die blijkt ook binnen ma ik heb sinds kort ook een buitenhok en nu vind ik het jammer om dat hok de hele winter leeg te laten staan vandaar dat ik nu ff om wat tips vraag :) groetjes

Larissa

Hey Marloes

Je kunt nu niks meer naar buiten doen omdat de nacht tempraturen ver onder de 10 graden is
Aangezien de winter nu echt aanklopt kun je de vogels niet meer naar buiten doen omdat ze geen vetlaag hebben opgebouwd.

Ook al zou je er buitenvoliere vogels in plaatsten blijft uiteraad riskant omdat verhuizen stress geeft en daar door ze wel ziek kunnen worden en dat is natuurlijk ook niet iets wat je wilt hebben. Ze hebben door het verhuizen dan een verlaagde weerstand en nu de eerste sneeuw valt en sterkte onder de nul daalt zou ik het zelf niet meer doen en wachten op het voorjaar

Vindt het goed dat je eerst tips en adviezen vraagt maar het kwam over of je de vogels al buiten had zitten

Groetjes Larissa

marloes343

hoi Larissa oké dat was niet de bedoeling, ik heb dus nog geen vogeltjes buiten :) ma dan wacht ik ook nog ff met vogeltjes voor buiten kopen want het is idd niet de bedoeling dat ze doodgaan van de kou. Ma nou heb ik nog een andere vraag dat gaat over mijn vogeltje binnen. Die was eerst heel gek met mij hij wat liever bij mij als bij mijn vriend ma sinds een paar dagen gr het omgekeerd hoe komt dat? Ik ben nog steeds vaker thuis als hij groetjes marloes

Larissa

hey

het kan zijn dat jou vogeltje een maatje zoekt in je vriend, weet niet hoe oud hij/zij is maar weet je ook of het vogeltje broeds gedrag vertoont

Welk vogeltje heb je binnen dan en hoe oud is deze

groetjes Larissa

marloes343

hoi ik heb een Valkparkiet in huis en hij is nu bijna 6 maanden, en volgens de vogelarts word het een hij groetjes

Larissa

hey hey

Dan ga er maar vanuit dat hij lichtelijk begint te puberen de meeste hebben dit met 9 maand maar sommige beginnen al met 6 maand,

groetjes Larissa