28 april 2024, 17:39:50

diaree...

Gestart door cynthia, 22 november 2010, 18:57:33

« vorige - volgende »

cynthia

Hoi ik heb weer een nieuw valkparkietje,,
Hij is rond de 8 weken oud (is trouwens met de hand opgevoed) en ik heb hem/haar net 3 dagen.
Maar sinds vandaag (vanmorgen) heeft hij/zij diarree echt heel waterig en geel. Verder is hij/zij gewoon actief: klimt de hele kooi rond als je dichtbij komt. Ik denk niet dat ik hem/haar iets bijzonders heb gegeven wat hij/zij niet mag hebben, dit is wat ik hem/haar heb gegeven: eivoer, parkietenzaad(omdat ik heb gehoord dat dat zachter is en dus makkelijker voor een jonge vogel) water en tros gierst. Dus ik weet niet wat het probleem is.
Is er een standaard middeltje tegen diarree?

Sanna

Hallo Cynthia,

Diaree kan heel veel oorzaken hebben. Het kan bijvoorbeeld ook komen doordat een valkje ineens als een gek gaat rondvliegen. Is je valkje zich gisteren ineens veel actiever gaan gedragen dan de dagen ervoor? Hoe is het vandaag met de diaree? Als het vandaag nog hetzelfde is, kun je het beste wat ontlasting opvangen en daar bij een dierenarts onderzoek op bacteriën en parasieten op laten doen (volgens mij zo'n € 7 per onderzoek). Verder moet je met de dierenarts overleggen wat het kan zijn. Misschien drinkt je valkje erg veel? Daar krijgt hij ook diaree van. En dan moet er onderzocht worden wat daar de oorzaak van kan zijn.

Groetjes, Sanna