Mijn valken-dagboek: |27 September | Paar foto's en een groot filmpje!

Gestart door animallovertje, 19 november 2010, 20:01:01

« vorige - volgende »

Cherro

de dierenarts denkt aan iets neurologisch. en dit is dan aangeboren (en waarschijnlijk erfelijk)

Dat is dus iets wat niet klopt.. Zoiets hoeft namelijk niet aangeboren en/of erfelijk te zijn.

Je weet dus in feite helemaal niet of de kweker er wel of niet iets aan kan doen, want het hoeft helemaal niets erfelijks te zijn, en kan zoals Conny zegt, best zijn dat het in de aanmaak in het eitje fout is gegaan, of dat je vogeltje idd een herseninfarct of beroerte heeft gehad tijdens de reis naar jullie toe, of nadien, of misschien vlak voordat hij naar jullie kwam.

Het zijn allemaal dingen die je niet zeker weet, en die je alleen te weten komt door volledig onderzoek te laten doen, en af te wachten of de kweker bij de volgende 2 nesten weer zoiets krijgt of niet. Zo nee, dan is het dus waarschijnlijk niet erfelijk.

Een dierenarts kan dit ook niet beoordelen totdat hij nader onderzoek heeft gedaan, alleen maar gissen, zoals hier het geval.

Het is wel heel hard om zo naar de kweker te verwijzen terwijl je feiten gegrond zijn op iets wat een dierenarts "denkt". Dit is voor de kweker zelf ook niet leuk, en ook niet helemaal fair vind ik.

Wat niet wegneemt dat het zeker verstandig is om dit naar de kweker door te verwijzen, voor het geval dat.
Een goede kweker zal er zeker oplettend bij zijn, en je met raad en daad bijstaan waar de kweker kan, al houd dat ook tot op een bepaalde hoogte op natuurlijk.

Stel dat nu blijkt dat een volgend nest weer zo'n vogeltje heeft, ja dan kun je gaan spreken van erfelijke kwestie misschien, of door onderzoeken te doen, tot die tijd, kun je niet boos worden op iemand, terwijl je niet eens weet of het zo is. Of wel soms?  ;)

Ik snap t wel, je koopt een mooie vogel en als dan blijkt dat er iets niet klopt dan baal je als een stekker, maar afschuiven helpt t probleem dat je valkje heeft niet oplossen, zeker niet omdat het niet zeker is en iemand iets denkt...  ;)

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

animallovertje

zo.. gelijk even met de tip van Smiley aan de gang gegaan..
eerst geprobeerd met karton.. maar dat was te glad.. doordat ie al 1 pootje niet goed kan gebruiken glijdt hij weg..
toen bedacht ik dat ik nog kippengaas had liggen met een kleine spanwijdte.. maar dat zit natuurlijk niet echt lekker, dus uiteindelijk daartussen een dikke laag kranten gedaan.. en dan helemaal plat gemaakt.. dat lijkt Jules fijn te vinden..
bovenaan het water, onderaan het voer...

ik probeer het zo fijn mogelijk voor hem te maken..

Moet ik alleen nog even zien hoe ik dat ga doen, want zoiets wordt natuurlijk wel erg snel vies
Nog 4 jonge valkjes beschikbaar!
http://valkendroom.webklik.nl/
--------------

Cherro

Om te zorgen dat Jules genoeg vocht binnenkrijgt kun je ook geruld eivoer neerzetten, even goed vochtig maken (wel minstens 2 x per dag verschonen ivm met bederven)
dan krijgt hij via t voer tenminste ook wat vocht binnen. En hang waar hij zit bakjes water neer.

En plankjes is zeker een goed idee om het hem zo makkelijk mogelijk te maken en om energie te sparen.

Voor calcium, weet niet of je dit al hebt dit kun je ook bestellen bij valkcity, maar wel goed kijken naar de hoeveelheden die je geven mag.

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

animallovertje

calcium/vitamine oplossing zit dus in het water. heb ik meegekregen van de dierenarts.
eivoer kan ik inderdaad ook wel weer geven, maar dat heb ik al vaker geprobeerd en daar kwam hij toen helemaal niet aan.

--------------

Jeroenw

Citaat van: Cherro op 31 juli 2012, 13:21:31
de dierenarts denkt aan iets neurologisch. en dit is dan aangeboren (en waarschijnlijk erfelijk)

Dat is dus iets wat niet klopt.. Zoiets hoeft namelijk niet aangeboren en/of erfelijk te zijn.

Je weet dus in feite helemaal niet of de kweker er wel of niet iets aan kan doen, want het hoeft helemaal niets erfelijks te zijn, en kan zoals Conny zegt, best zijn dat het in de aanmaak in het eitje fout is gegaan, of dat je vogeltje idd een herseninfarct of beroerte heeft gehad tijdens de reis naar jullie toe, of nadien, of misschien vlak voordat hij naar jullie kwam.

Het zijn allemaal dingen die je niet zeker weet, en die je alleen te weten komt door volledig onderzoek te laten doen, en af te wachten of de kweker bij de volgende 2 nesten weer zoiets krijgt of niet. Zo nee, dan is het dus waarschijnlijk niet erfelijk.

Een dierenarts kan dit ook niet beoordelen totdat hij nader onderzoek heeft gedaan, alleen maar gissen, zoals hier het geval.

Het is wel heel hard om zo naar de kweker te verwijzen terwijl je feiten gegrond zijn op iets wat een dierenarts "denkt". Dit is voor de kweker zelf ook niet leuk, en ook niet helemaal fair vind ik.

Wat niet wegneemt dat het zeker verstandig is om dit naar de kweker door te verwijzen, voor het geval dat.
Een goede kweker zal er zeker oplettend bij zijn, en je met raad en daad bijstaan waar de kweker kan, al houd dat ook tot op een bepaalde hoogte op natuurlijk.

Stel dat nu blijkt dat een volgend nest weer zo'n vogeltje heeft, ja dan kun je gaan spreken van erfelijke kwestie misschien, of door onderzoeken te doen, tot die tijd, kun je niet boos worden op iemand, terwijl je niet eens weet of het zo is. Of wel soms?  ;)

Ik snap t wel, je koopt een mooie vogel en als dan blijkt dat er iets niet klopt dan baal je als een stekker, maar afschuiven helpt t probleem dat je valkje heeft niet oplossen, zeker niet omdat het niet zeker is en iemand iets denkt...  ;)

Ik wil hier toch iets over zeggen
Wat er nu aan de hand is kan elke kweker overkomen

Maar ik denk dat Judith . Bozer is dat de kweekster niet van haar aan wil nemen wat er aan de hand is .

ik denk als je wat  bij gekomen bent dat het beter is een persoonlijk
Gesprek met de kweekster te hebben . Over hoe het verder moet

Niet via mail of telefoon maar bij elkaar op bezoek

het is beter voor jullie beiden.

animallovertje

even geen vogel foto's..
heb net even heerlijk met de honden gewandeld.. en wat heel netjes begon.. werd een hele vieze modder-bende...

--------------

Inge88

Arme Jules  :-\
Fijn dat de gaasjes goed voor 'm werken. Hij maakt er in elk geval meteen al gebruik van en je ziet 'm idd doorgezakt zitten / liggen.

En grappig die foto's van de honden. Echt een "before" and "after"  ;D

animallovertje

weer even bij Jules gekeken. hij staat op een rustig plekje zodat ik hem niet steeds hoef te storen..

hij zat nu op de bodem van de kooi.. bij nog een ander eetbakje.dat eigenlijk een deksel van een bak is en daar had ik wat zaadjes en stukjes trosgierst op gelegd. en daar zat hij dus bij en hij had al aan de trosgierst gezeten want die lagen nu beide naast het bakje..
--------------

smiley

Hallo Judith

Ik begrijp je gevoel wel hoor !! je had zulke mooie plannen en die gaan nu niet meer door :-\
Het hoe en wat tussen jou en de kweker weet ik niet en wil ik ook niet weten .
Jij zit nu met dit valkje en de nodige problemen die nog kunnen gaan komen .
Tot nu toe doe je het echt alleen maar goed en Jules had het niet beter kunnen treffen .
Maar ik kan het goed begrijpen dat je boos en verdrietig tegelijk bent ..
Ik hoop dan ook dat de wandeling met je mooie hondjes je even goed gedaan heeft .

Groetjes Conny

bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

animallovertje

Citaat van: smiley op 31 juli 2012, 16:42:29
Hallo Judith

Ik begrijp je gevoel wel hoor !! je had zulke mooie plannen en die gaan nu niet meer door :-\
Het hoe en wat tussen jou en de kweker weet ik niet en wil ik ook niet weten .
Jij zit nu met dit valkje en de nodige problemen die nog kunnen gaan komen .
Tot nu toe doe je het echt alleen maar goed en Jules had het niet beter kunnen treffen .
Maar ik kan het goed begrijpen dat je boos en verdrietig tegelijk bent ..
Ik hoop dan ook dat de wandeling met je mooie hondjes je even goed gedaan heeft .

Groetjes Conny

dat heeft het zeker. had ik even nodig.. even wat stoom uitblazen.. en nu kan ik niets anders dan mijn aller-beste voor Jules proberen te doen. dat is het enige wat hij nodig heeft en ik hoop dat ik hem daarmee toch nog een goede tijd kan geven!
--------------

animallovertje

Net even Jules er lekker uitgehaald. even lekker op mijn buik gezet waar hij eerst rustig zat, maar later zelfs aan mijn trui ging pulken.. op een gegeven moment viel hij in slaap en heb ik hem terug in de kooi gezet waar hij zichzelf even ging wassen!!!

voor foto's wil ik jullie even doorsturen naar deze link:
http://valkendroom.webklik.nl/page/dagboek

even geen zin om ze hier ook neer te zetten :)
--------------

animallovertje

Van de 2 eitjes die nu bij Remi en Cleo liggen is in ieder geval het eerste eitje bevrucht! ik kon gisteren duidelijk de aders zien lopen!!
--------------

Jeroenw

animallovertje

euhh.. ik kan denk ik niet je hele bericht lezen jeroen.. ik krijg voor sommige (letters?!?) bepaalde rare tekens...

ik denk dat ik alle mogelijkheden van dit koppel wel een keer gehad heb.. dus dan is het wildkleur/ opaline/ bont / bont opaline, hoewel ik nog nooit alleen bont heb gehad.. zat dan altijd opaline bij..
--------------

animallovertje

er liggen nu 3 eitjes bij Remi en Cleo.. de eerste 2 eitjes zijn beide bevrucht. van het 3e kan ik dit nog niet zien. heb wat foto's proberen te maken, maar op de foto kan je toch haast de aders niet zien terwijl je ze in het echt goed ziet lopen.. maar even voor het beeld, plaats ik toch 2 foto's.

--------------