13 mei 2025, 09:10:11

een nieuwe valkparkiet

Gestart door speedfighterkee, 19 november 2010, 18:41:32

« vorige - volgende »

speedfighterkee

hallo :)
ik ben hier nieuw op het forum ( goede forum trouwens veel info :) ) .
ik zou graag een valkparkiet (mijn aller eerste dus heb nog helemaal geen ervaring )  aanschaffen voor mij maar zit met een paar vragen .
1 ik ga nog naar het school dus is de vraag . moet je continu bij je vogeltje zijn ?
2 welke voeding is het beste voor een valkparkiet ?
dus dit waren mijn 2 vragen :)
Mvg Neil

martijn

Hallo,
hier het antwoord op je eerste vraag:
ik ga ook nog naar school en haal mijn valkjes bijna elke avond uit en je hoeft ze niet altijd "op hun vingers staan kijken" als je ze 's avonds wat aandacht geeft is dat hees wel genoeg natuurlijk kun je ze in het weekend of op vrije daggen wel wat uithallen maar geene ganse dag want dan hebben ze veel honger.
ze kunnen hun plan heus wel trekken hoor
en het antwoord op je tweede vraag
het zaad wat je aan je valkjes mag voederen is zaad met zonnebloempitten enz. hiervoor moet je informeren bij een vogelspeciaalzaak (het is nog al moeilijk uit te leggen op de computer...)
nog veel suc6 verder hopelijk heb ik je verder kunnen helpen
groetjes Martijn...

Manouk

Hallo,
ik wil martijn even verbeteren, op vraag 2..
Als je je vogel binnen hebt, kan je beter geen voer met zonnebloempitte geven, zonnebloempitten zijn erg vet en dus word je valkje snel te zwaar..
Je kan bijvoorbeeld teurlings 28 geven, dit kan je vragen in de winkel, maar ook bestellen via internet,

Hier zitten ik dacht 23 verschillende zaden in en geen zonnepitten... ;)

succes met je valkje..

martijn

Ah ik wist niet dat hij/zij binnen kwam te zitten
Gé hebt gelijk
Sorry
:-\ :)

Larissa

hey hey

Persoonlijk zou ik voor een eerste valkje kijken bij kwekers hier op het forum die jongen hebben zitten of eitjes hebben die net op uit komen staan, deze jongen zijn gewend aan mensen en mensen handen, deze zijn goed tam te maken door hun jonge leeftijd.
In een dierenwinkel heb je vaak als de wat oudere valk zitten en deze willen soms nog wel eens moeite hebben met tam maken het lulkt wel maar zoals bij elk dier vergt het veel tijd en engelen geduld

groejtes larissa