3 mei 2025, 07:52:15

Aardig wat lef.

Gestart door Sander vd, 8 november 2010, 21:59:24

« vorige - volgende »

Sander vd

Ik heb sinds kort een tweede valkparkietje genomen. Ik had er al een en die had het erg gezellig met onze parkieten, en de papegaai, alleen dachten wij toch dat het leuker zou zijn met twee valkjes.

Nou zogezegd zo gedaan. Daar zit hij nu 9 weken oud vol in de veren en heel tam al na 5 dage. Hij kwam van een wat ouder koppel dat 2 valkjes had in een ( in mijn ogen) wat kleinen kooi zaten. Helemaal omdat er nu 4 jonkies bij zaten. De eerste dag hier is hij de hel kooi wel 10x door geklommen, daarna heeft ie wat gegeten en de hele tijd geslapen. De tweede dag hebben we alle vogeltjes in de kamer laten vliegen. Dat eindigt altij in gezellig zitten babbelen op de kooi van de papegaai, die dat allemaal goed vind. Alleen ons nieuwe valk je vind het nog al leuk om de papegaai uit te dagen (ik denk niet dat de papegaai wat terug zal doen maar goed). Dit doet hij nu elke keerde papegaai laat duidelijk merken door middelvan grommen, en wapperen met z'n vleugels dat ie het niet moet doen, maar daar deinst hij niet van terug. Ook richting de andere valk heeft hij het geprobeert alleen die liet gelijk zien wie de baas is. En richting de grasparkieten doet hij niks. Is het normaal dat hij dit doet? Mag hij de papegaai niet of zo? Ik vind het zelf erg opmerkelijk want de rest schijnt hem erg aardig te vinden.

bobbie

Hallo Sander,

Ik denk dat het valkje moet wennen aan je gaai en zich dus wat stoerder voordoet dan dat ie is zodat de gaai denkt: daar moet ik geen ruzie mee maken  ;)

Ik heb zelf ook gaaien en valkjes maar ik laat ze echt niet op de gaaienkooien, die dek ik altijd af of zorg dat ze er gewoon niet bij kunnen komen. Het zou niet het eerste parkietenpootje zijn wat er afgebeten wordt door een gaai. Het is wel de veilige plek van de papegaai, zijn eigen plekkie dus.

Maar goed, als je dat risico wilt lopen, dat is aan jou. Ik vind het riskant.

Succes, Nel

Sander vd

Nee nee, je begrijpt het denk ik verkeerd. De papegaai is ook uit zijn kooi en zit er of op of op zijn klimboom of wat dan ook, het is nooit zo dat hij erin zit als de parieten eruit zijn.