De kroelkontjes! Kleintjes zoeken nog steeds een nieuwe thuis! Update!

Gestart door Sally, 7 november 2010, 22:04:58

« vorige - volgende »

Sally

Dankjewel Caroline.
Ze doen het hier super ook! Ik heb ze net nogis gewogen, de 2 grootste wegen +/- 90gram
de middelste +/- 80 gram en de kleinste +/- 50 gram

En ik heb weer is foto's.
Ukje, wildkleur (gepareld?) Met 2 gele pennetjes int kuifje  :-*

Cinnamon

Lief smoeltje  :-*

De nieuwsgierigste van den hoop Mn Geparelde bontje

Kuifje de 2e (mijn allereerste valkparkietje had deze mutatie, en is op jonge leeftijd overleden :()
Cinnamon gepareld
:-*

Wildkleurtje

Groepsfoto's
Rara, wie is de nieuwsgierigste?  :)
Er komen soms zelfs al n kleine fluitjes door  :-*

Zou ik al kunnen vliegen?  :P

:-*

Het bontje is op deze moment het rustigste als ik in de buurt ben. De rest blaast nog veel, maar da stoer ding gaat zich rustig wassen en uitstrekken.  :-*

Papa die vlakbij zit en het allemaal goed vind

Bailey vind het ook erg interessant, maar blijft toch op n klein afstandje

En het overgebleven kwarteltje doet het ook erg goed  :)

Zo jullie kunnen er weer effe tegen.  :)

Cherro

Leuke foto's en super dat ze t allemaal zo goed doen ;D

En je kwarteltje is een dotje! :)

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

☺ Pita ☺

Deze foto vind ik zo leuk!!! Allemaal kijken ze naar boven schitterend  :D

TheaV

;D
Helemaal mee eens! Zien er hartstikke goed uit! Vooral die " langnek ", wat een koppie!,!!

Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/

Sally

Dankjewel  ;D

Ja die Langnek heeft echt n koppie op verliefd op te worden!  ;D Allemaal wel hoor.  :)
Ze gaan hier echt goed, eergisteren nogis gewogen en ze zijn alweer elks 10 gram bijgekomen. Ben echt zo blij dat Kenji en Demi ze zo goed verzorgen (buiten het plukken  :-X)
Maar dat nemen we er maar bij, het belangrijkste is dat ze goed te eten krijgen, de veertjes groeien wel weer terug.

Langnek  :P heeft vandaag t schijnt voor de opening zitten loeren naar buiten (dit is geen echt blok, maar eigenlijk het nachthokje van de kwartels) dus eigenlijk kunnen de kleintjes gewoon uitstappen (over een balkje) ik hoop dat ze nogwel effe blijven zitten, want vliegen gaat denk ik nog niet echt lukken.  :P

Morgen nogis een weeg- en fotosessie  :)

T kwarteltje groeit ook elke dag  :P
Ik hoop dat het n vrouwtje is, dan mag ze blijven. Als het n ventje is moet ie jammer genoeg weg (anders gaat da ruzie maken met t andere ventje vrees ik)

De rest van de valkjes doen het ook erg goed. Bailey is telkens zo nieuwsgierig naar de kleintjes als ik ze bij mij heb, of hun nestje proper maak, maar ze blijft wel op een afstandje  :P
Indy en Yoshi zitten nog steeds in de tent, maar die ga ik vant weekend terug zetten in de voliere denk ik. Dan kunnen ze de vleugeltjes nogis strekken, ik hoop dat ze toch naar elkaar toe getrokken zijn, want kroelen ofzo zit dr niet bij die 2, en naast elkaar slapen ook niet.
Ach we zien wel, mss zoeken ze elkaar nu meer op als ze terug in de voliere zitten, en als ze dan geen koppel willen worden is het ook maar zo. Zolang ze maar gelukkig zijn he.  :)

Sally

Hier gaat alles goed, alleen zijn de grootste wat afgevallen (ze hebben nog niet gevlogen)
Vorige week wogen ze rond de 100 gram, en nu is dit rond de 90 gram.
Moet ik me zorgen maken? Ik heb de ouders nog wel zien en horen voeren.
Ik weeg ze nu elke dag om te kijken dat ze niet nog meer afvallen. Maar hier rond blijft het wel schommelen.
Ik heb daarstraks al is geprobeert te pappen bij de kleintjes, maar ze moeten dr niks van weten, t zijn een stelleke bangschijters ook!  ::)

Hier nog enkele foto's van een paar dagen terug

En van vandaag
Je ziet ze echt elke dag veranderen.

De kleinste heeft duidelijk parels (en dus heb ik 5 verschillende mutatie's in 1 nest! Leuk is dat  ;D)

Samen met ma en pa in "de speeltuin"  :P

Vandaag toen ik van het werk terug kwam was ik er 2 "verloren", ze waren lekker op wandel in de voliere en zaten achter het nestblokje waar ze in zitten. Ik heb nu maar onder de ingang een doos gezet zodat als ze uit het nestje gaan ze toch nog in een doos zitten. Maar of ze dat tegen houd?  ::)
Toen ze in "de speeltuin" zaten gingen de 2 grootste en de cinnamon ook al leuk op het randje zitten.
Ze zijn op duidelijk ontdekking aant gaan.  :P

animallovertje

Wat een mooie foto's maak jij zeg! en wat een lekker stel zo bij elkaar...
Nog 4 jonge valkjes beschikbaar!
http://valkendroom.webklik.nl/
--------------

*Esther*

Sally

Hoi hoi!

Buiten het plukken gaat alles goed hier, ik ga ze wrs morgen na het werk binnen halen om ze verder pap te geven en stillekes zelfstandig en iets tammer te maken. Ze zijn ondertussen al bijna 6 weken oud.
Ben deze week bezig geweest om ze aan pap te laten wennen,en buiten 2 koppige ezels gaat het goed.
De pareltjes lusten graag een klein beetje pap, maar de andere 2 zijn koppigaards.  :P

Bontje en Kuifje de 2e hebben al beetjes gevlogen (stuntvliegen)  ;D

Ik heb nogis nieuwe foto's:
Ukkie

Bontje

Ik heb mij toch lekker verstopt  :P

Wildkleurtje

Trostgierst proeven

Cinnamonneke

Kuifje de 2e

Samen met bontje

Tommy vond het ook wel interessant

En Indy ook

Indy is vandaag trouwens weer op mn schouder gevlogen en heb ik lekker kunnen kroelen. Tommy is ook nogis effe bij mij komen zitten.  ;D

animallovertje

Mooie foto's zeg!! je kan zien dat het prachtige valkjes zijn! maar wat sneu die kale nekjes :( ben blij dat ik daar geen ervaring mee heb
Nog 4 jonge valkjes beschikbaar!
http://valkendroom.webklik.nl/
--------------

Always look..

Cherro

Wat een leukerds Sally! Moet niet moeilijk zijn daar een fijn thuis voor te vinden ;D

Wat een poeppies :D

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

TheaV

Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/

Bello

Mooi mooi mooi

Ach als ze eenmaal bij de ouders wegzijn, komen de veertjes weer terug.

eh Sanne ben je verlieffffffffff op het cinnamonnetje??

Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Sally

Dankjewel allemaal

Hier gaat alles zijn gangentje.
De kleintjes heb ik dezelfde dag dat ik ze appart gezet had terug bij ma en pa in de voliere gezet.
Ze verrekte het om pap van mij te eten, dus zijn ze beter daar af.
De 4 grootste eten zelf al wat zaadjes, en vooral trostgierst maar krijgen ook nog wel wat eten van ma en pa.
De kleinste uk moet het vooral doen met het eten dat ie krijgt van ma en pa, en eet zelf wat trostgierst.

Ik wou eigenlijk eerst de look a like van Kuifje houden, maar het cinnamonnetje heeft mn hart helemaal gestolen.
Die sprinkt als ik vlakbij hem/haar ga staan direkt mn schouder op om dan met mn haar te gaan spelen, en lekker te dutten.
De rest moet het niet zo van mij hebben, als ze zin hebben stappen ze wel op, maar toch met veel tegenzin altijd.
Met trostgierst gaat het dan weer wel goed.  :P

Ik ga dan afwachten wat het cinnamonnetje is van geslacht, en dan krijgt die nog n vriendje of vriendinnetje.

Dipsy heeft dan eindelijk het hartje van zn moeder verovert, en die heb ik al enkele keren betrapt op n wip.  :-X
Ik denk zelfs dat Pietje eitjes heeft gelegd, want toen het nestje er nog in stond van de kleintjes wouden ze daarin gaan nestelen, en nu heb ik al 3 eitjes gevonden op de grond.
Die heb ik per direkt weggenomen, en gelukkig nu geen eitjes meer gevonden.
Ik hoef hier echt geen incest baby's ze!  ::)

Nu de foto's van de kleintjes.
Ik kan dr geen splits bij zetten, omdat ik niet zeker weet van wie ze zijn en weet ook geen geslachten. Dus dat is wel vervelend.

Bont gepareld
Zoekt nog een fijne thuis

Als het n ventje is split geelwang, van hem weet ik zeker dat hij van Indy is, want Demi en Kenji kunnen geen bontjes krijgen

Cinnamon gepareld
net hetzelfste met het bontje, wrs ook van Indy, dus indien ventje ook split geelwang
Zoekt ook nog n fijne thuis

Wildkleurtje
Zoekt ook nog een fijne thuis

Wildkleur gepareld (ukje)
Zoekt ook nog n fijne thuis

Blijvertje  :-*
Cinnamon

2 pareltjes bij elkaar