De kroelkontjes! Kleintjes zoeken nog steeds een nieuwe thuis! Update!

Gestart door Sally, 7 november 2010, 22:04:58

« vorige - volgende »

lynette

Mooie foto's Sally :D

Groetjes  :-*

Kweekseizoen 2012 is bijna begonnen

Sally

T is weer van da...
Deze voormiddag lag er al terug een eitje van Demi. En er lag een kwarteleitje bij, waar ze heel leuk mee op zat te broeden..  :P
Raar beest.

Morgen t eitje maar vervangen voor een neppert, want aangezien dat de eitjes wrs toch onbevrucht zijn wil ik het zekere voor het onzekere nemen, het komt nu niet goed uit dat ze nu donsjes zou gaan krijgen aangezien ik eind juni een week op verlof ga.
En zal het kwartel-eitje ook maar wegpakken, al ben ik wel super benieuwt of daar een kleintje uit zou komen als Demi het bebroed heeft, maar denk dat dit geen goed idee is he?  :)

Caroline 1569

Sally

Zie je het al voor je een valk met een jong wat zo groot is als een hommel,wat de hele tijd om hen hun wandelt.Want dat doen kleine kwartels.
Ik zou het niet doen.... ;D
Wel leuke foto's..
Groetjes Caroline 1569

Sally

Citaat van: Caroline 1569 op  2 mei 2011, 23:38:05
Sally

Zie je het al voor je een valk met een jong wat zo groot is als een hommel,wat de hele tijd om hen hun wandelt.Want dat doen kleine kwartels.
Ik zou het niet doen.... ;D
Wel leuke foto's..
Groetjes Caroline 1569

Haha, idd geen goed idee. Heb zojuist de eitjes (jup er lagen er alweer 2 van Demi) omgewisseld voor nepperts. En de ondertussen ook al 2 eitjes van de kwartels ergens anders gelegd.
Was wel een grappig zicht hoor, 2 witte eitjes en 2 grijze eitjes bij elkaar.
Frida de fret heeft nu wel feest, die vind rauwe eitjes super lekker, en die krijgt de eitjes van Demi en de kwartels voor op te eten.  ;D

Hier gaat alles trouwens voor de rest super!! Yoshi heeft nu al enkele dagen achter elkaar een keer op mn arm gesprongen om dan naar mn schouder te klimmen om ofwel te gaan zingen, ofwel aan mn haar te frutselen.  :-*
Hij is wel enorm bang van mn handen, want opstappen doet ie totaal niet, maar op mn arm springt ie dan weer wel van een klein afstandje. Rare vogel  :P

Ik hoop dat ik donderdag vrij kan krijgen, want dan komt er hier weer iemand om mijn getal weer even te maken.  ;D
Anders zal ik moeten wachten tot het weekend.
En dan.. Gaat er een slotje op de voliere, dan komt er echt niemand meer bij.
(Zei ik al toen ik er 2 had hoor, er kwamen er zeker niet meer als 2...  ::)) :P

En dan zal ik nogeens moeite doen om mn handtekening te veranderen, want Yoshi staat er ook nog niet in  :-[
Komt allemaal goed.  ;D

Cherro

Haha dat ken ik hoor ;)

Ik had zoiets van rustig aan de voliere wat invullen, maar toen kwamen er wat herplaatsers op mijn pad, en dan is je voliere zo gevuld ;)

Maar wel erg leuk en gezellig :)

En ik zou dat ook doen de eitjes omwisselen. Je kan later altijd nog een ronde doen :)

Enne vertel, wat voor aanwinst? :)

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

Gerdy

ik ben ook wel benieuwd naar die nieuwe aanwinst.....

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Sally

Zoek het allemaal maar lekker zelf uit.  ;D
Ik weet nu lekker dat ik donderdag vrij heb en mn knapperd op ga halen. Ik kan al verklappen dat het n ventje is.  ;D

Als jullie goed hebben gevolgd in een bepaald boekje weten jullie heus wel wie het word.  :D

Larissa

Hoi hoi

Super leuke foto's gemaakt, en jeetje alweer eitjes.
En ik heb al wel een vermoede maar helemaal zeker weten doe ik het nog niet....maar al vast super gefeliciteerd met dit knappe ventje

Groetjes

TheaV

Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/

Sally

8 mei 2011, 22:11:41 #130 Last Edit: 8 mei 2011, 22:13:25 by Sally
Hoi hoi

Donderdag ben ik Tommy gaan ophalen.
Hier een late update:  :P

Het heen rijden naar Carolien verliep moeizaam, en even had ik zin om gewoon weer richting huis te rijden.
De rit zou ongeveer een uurtje duren zei tomtom, dus ik om kwart voor 1 vertrokken (hadden om 2u afgesproken), dus ik zou dan zeker niet te laat komen..
Ik was om half 3 ginder, dus jullie weten het dan wel he...
Maargoed, ik was er geraakt dus dat is het voornaamste.  ;D

Tommy vond de reis naar huis wel spannend , maar is heel de tijd rustig geweest in zn reiskooitje.
De voliere vond ie ook wel spannend, jah zo groot! Eerste dag alles afkijken, maar nu vliegt ie al lekker rond met de rest van stok naar stok, van voerbak naar voerbak, naar drinkbak.. Zelfs op de grond heeft ie al gezeten, en zit ook lekker mee te slapen in het nachthok. Dus allemaal goed.

Van mij moet ie wel nog niet echt iets hebben, zeker niet van mn handen want dan trekt ie erop uit naar een andere plaats.
Heb hem nu vooral laten wennen aan mijn bijzijn en de rest volgt later wel.
Volgende week is aan de slag gaan met trostgierst.
Ik vind het toch wel prettig om tamme vogeltjes te hebben, maar als ze rustig blijven in mijn bijzijn en niet altijd opschrikken als ik de voliere binnen kom ben ik ook al content.

Douchen vind trouwens ook wel leuk, met dit warm weer heb ik elke dag in de middag ze wat gesproeid met de plantenspuit, en genieten dat ze dan doen! Geweldig om te zien.
Heb ook wat foto's gemaakt deze week, maar nu ga ik slapen (morgen om 5u opstaan) dus zal deze foto's morgen wel plaatsen.  :)

Wel effe een klein voorproefje

Tommy

Yoshi

Indy

Indy en Tommy, en op de achtergrond Bailey

Demi die op haar eitjes ligt, en Kenji

Demi heeft inmiddels trouwens weer 5 eitjes (5 nepperts nu), ik hoop dat het nu stopt,want het is wel genoeg geweest.
Ik moet wel zeggen dat ze er niet zo op broeden als het vorige nest. Demi broed wel, maar als ze eraf gaat lost Kenji haar niet af. Is het omdat de plank nu niet dicht staat en ze in het zicht zitten, Ik weet het niet..
Ik hoop dat dit het laatste 'nest' is, want als ze het na deze ronde nogis gaat doen ga ik ze effe in de papegaaienkooi zetten die ik hier nog heb staan om effe haar in een andere ruimte te hebben, zodat ze hoop ik stopt.

Groetjes!

Caroline 1569

Wat leuk dat je Tommie hebt.
Een heel mooi vogeltje.
En tja Demi ik zou ze denk ook even uit hun eigen omgeving halen vooral omdat ze blijft leggen.
Mooie foto's.
Groetjes Caroline 1569

Gerdy

wat een mooitje is Tommie...leuke foto's blijft genieten.

groetjes gerdy

Sally

Dankjewel.  :)

Volgens mij heeft Indy een eitje bij de (nep)eitjes van Demi en Kenji gelegd..
Misschien al wel 2? Ik weet het niet..
Zaterdag avond vond ik dat ze een knik in haar staart had, en zat ze er niet zo lekker bij op stok.. Zondag lag er een 5e eitje.. Maar Indy zat niet bij de nest, en Demi en Kenji wel..
Nu vandaag  een 6e eitje erbij , maar nu zat Indy wel bij het nest, en niemand mag er in de buurt komen, iedereen jaagt ze weg.. Dus ik denk dat ze er ook wat eitjes bij aan het droppen is..  ::)
Bailey is ook heel geïnteresseerd in de eitjes, ik hoop dat zij niet gaat beslissen om ook wat eitjes te gaan leggen..
Ik kan geen eitjes meer zien  :P

De kwarteltjes hebben gelukki geen ander hoekje uitgezocht om eitjes te leggen, in dat hoekje liggen er nu 4 eitjes, maar op een andere plaats vind ik er ook nog wel. Ze broeden jammer genoeg niet, zou het wel eens leuk vinden om kwartel-kuikens te hebben, maar da gaat er niet van komen vrees ik.

Tommy is trouwens aan het fluiten geslagen, allé nu nog meer brabbel fluiten zonder tonen, en zonder enige melodie.  :P Echt zo lief.
Hij is ook rustiger aan het worden met mijn bijzijn in de voliere, alleen wilt ie me nog niet te dichtbij.
Zodadelijk is met trostgierst in de voliere gaan, iedereen komt daarop af, en dan wil ik is kijken of Tommy ook is wil komen kijken. Komt heus wel goed, ik zal al blij zijn dat ie blijft zitten op stok als ik vlakbij hem sta  :).

Groetjes!

Caroline

Mooie foto's van Tommy en Indy.

Bedankt voor je update en foto's in mijn boekje ... ik ben blij dat het al beter gaat met Tommy. Komt vast en zeker goed.

Knuffie voor Indy en Tommy.

Liefs Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.