20 mei 2024, 19:24:01

Eet enkel eivoer

Gestart door Lieve, 7 november 2010, 20:11:20

« vorige - volgende »

Lieve

Hallo,

Ik heb een valkje, inmiddels 16 weken, die vanaf 5 weken pap kreeg omdat ie heel erg achterbleef. Tot 12 weken heeft ie altijd pap gehad omdat hij niets anders wilden, nadien voorzichtig eivoer met wat pap doorheen gemengd. Daarna zaadjes erdoor maar die bleven netjes liggen. Inmiddels laat ik het eivoer droog in de hoop dat hij dan ook zaad gaat eten. Helaas, tot op heden niet. Hij spelt wat met het zaad en that's it. Heb hem ook al eens een dag geen eivoer gegeven in de hoop dat hij dan zaad ging eten maar niks, hij valt dan op 1 dag ook ontzettend af in gewicht. Hij kan toch niet leven op eivoer alleen?????? Wie weet raad

Groetjes, Lieve

Larissa

Hey Lieve

Weet je wat de vogel zijn gewicht doet ?
Mocht hij afvallen dan zou ik 1 papvoeding aan houde voor s avonds laat
Mocht hij smorgens een gewicht hebben van bijvoorbeeld 90 gr, en de volgende morgen weer dan eet hij wel zelfstandig
Hij mag 2 gr de volgende morgen afgevallen zijn

Maar zorg dat hij grasparkieten zaad en valkenzaad binnen bereik heeft staan

Je moet hem nu dwingen zelfstandig te worden want het is zo makkelijk als hij steeds zijn voer aangereikt krijgt,dan hoeft hij er ook niks voor te doen

Groetjes Larissa

Lieve

Hey Larissa,

Ik heb nu niet gewogen maar hij valt veel af, heeft na 1 dag een heel spits borstbeen. Grasparkietenzaad eet ie ook niet, en trosgierst ook niet. Plukt de zaadjes eruit en dan laat ie ze liggen. Dan moet ik morgen opnieuw pap halen want ik zit inmiddels zonder. Ik zal de volgende dagen nog eens wegen, maar hij valt gewoon zichtbaar af. Daarom durf ik hem ook geen 2 dagen zonder eivoer laten!

Groetjes,

Lieve

Larissa

Hey Lieve

Ik weet hoe erg een valkje kan afvallen want heb zelf ook zo'n papvalkje hier zitten van bijna 8 weken die ook niet zelfstandig wil wordt

Hem heb ik op dit moment bij zijn ouders in zitten zodat hij een goed voorbeeld heeft over hoe het moet en moet zeggen dat hij de smaak te pakken heeft want is sinds gisteren 4 gr aangekomen enkel en alleen op zaad.

Dus als je nog een valk hebt zitten die zelfstandig is of een andere vogel zet de valk daar bij in, goed voorbeeld doet goed volgen

Ik snap dat het heel eng is juist door dat ze enorm lijken af te vallen, blijven aanbieden is de enigste optie en desnoods 1 avond voeding tegen 22.00 of 22.30 zodat hij neit helemaal leeg de nacht in gaat

S6

Groetjes Larissa