18 juli 2025, 18:15:51

speel paradijs voor valken

Gestart door Jeroenw, 5 november 2010, 00:24:27

« vorige - volgende »

Jeroenw

5 november 2010, 00:24:27 Last Edit: 5 november 2010, 00:26:05 by Jeroen-valkparkiet
Hallo allemaal

ik heb of beter gezegd had een plek je over in me kamer en ik dacht
hey is het niet leuk om een speelplek voor mijn valken temaken.

ik had het zo ingedachte een lage houten plank waar vogelzand in kan een paar zit stokken. schommels en hoop speeltjes wat je maar bedenken kan,

ik denk dat ik niet de enige ben met zo speel paradijs en misschien
wel wat tips waar ik niet opgekomen ben . zijn welkom

ik ben er al mee bezig geweest en is nog niet af ik laat een paar foto's  zien . kan ik ook gelijk mijn parkieten laten zien leuk

biene

Ziet er leuk uit Jeroen  ;D
Mag ik vragen hoe je dat touw hebt opgehangen? of heb je dat bevestigd aan een staand iets?
Ik ga zelf ook iets voor mn valkjes maken, en kan de ideen goe gebruiken :) .
als het goed is hebben we hier ergens een topic over speelplekken voor valkjes? kan t zo snel niet vinden.

ben benieuwd naar de foto's als t af is  ;D

coolsille2

ik heb een soort schommel vormig iets maar daar hangen geen touwtjes aan met schommels maar gewoon speeltjes,
Heeft men valkje al veel speel en klimplezier opgeleverd je kan het op de foto hieronder zien.

P.S:Mooi bezig , kan niet wachten tot het af is.

Jeffrey

Niet van buiten maar van binnen.

Jeroenw

6 november 2010, 03:01:59 #4 Last Edit: 6 november 2010, 03:24:58 by Jeroen-valkparkiet
Citaat van: biene op  5 november 2010, 07:52:51
Ziet er leuk uit Jeroen  ;D
Mag ik vragen hoe je dat touw hebt opgehangen? of heb je dat bevestigd aan een staand iets?
Ik ga zelf ook iets voor mn valkjes maken, en kan de ideen goe gebruiken :) .
als het goed is hebben we hier ergens een topic over speelplekken voor valkjes? kan t zo snel niet vinden.

ben benieuwd naar de foto's als t af is  ;D

Dank jullie wel  ja dat mag

De touw is speciaal voor papegaai en groteparkieten gemaakt hij is spiraal vormig en je kan hem in gewenste richting buigen van wegen buigzame( eiser draad)

Dr zit een haak aan de boven kant( plafon) zo haak waar je je gordijnen aan hangt daar heb ik zo trap (ladder) voor grote parkieten aangeklikt
Horizontaal zo dat ik de schommels en de speeltjes en de touw eraan kan hangen.

Ik ga jullie op de hoogte houden met foto's
En ik ben nog lang niet klaar

De bodem wil ik anders hebben een lage bak met vogelzand gevult.
En het is ook schoner vanwegen het uitwerpselen.

Iets van een stronk of takken waar op ze kunnen zitten
Verlichting is ook leuk

Ik heb kleine let lampen dat heel stevig is en niet kapot te beiten is en is van lage wattage weet niet zeker dat ik dat doe . is maar een idee

Achter grond wil ik ook anders hebben iets van plak plastik is glad
Is heel moeilijk af te knabbelen dan normaal behang het is glad dus poep krijg je er zo van af.

Grond speeltjes bal met belletje
Zitstokken
Veelspullen waarop ze kunnen knagen
Hoop bellen
En toch heb ik het idee dat ik wat vergeet . Maar wat ?
Spiegels ben ik geen voorstander van , sta er wel open voor
Eten moeten ze in hun kooi doen , of toch wel?

Dit is zo waar ik nu over aan het nadenken Ben
Beetje bij beetje moet het gaan worden zo als ik het wil gaat misschien wel tijd over heen vanwege de Geld

Ik hou jullie op de hoogte van de ontwikkelingen . Heb er zin in  

Jeroenw

Citaat van: coolsille2 op  5 november 2010, 16:40:40
ik heb een soort schommel vormig iets maar daar hangen geen touwtjes aan met schommels maar gewoon speeltjes,
Heeft men valkje al veel speel en klimplezier opgeleverd je kan het op de foto hieronder zien.

P.S:Mooi bezig , kan niet wachten tot het af is.

Mooi goed uitziende valkparkiet mooi  , ook leuk die schommel aan schommel kan je ook speeltjes hangen natuurlijk  , dank je wel heb weer een idee erbij.

Jeroenw

Jeroenw

Ik had het even druk

Speelpalijs is uitgebreid met een kleine houten speel plaats er in geplaats
Foto's volgen nog 

Ik heb nu een speel paradijs met een speel plaats erin ziet er leuk uit
Foto's volgen

pipaatje

Citaat van: Jeffrey op  5 november 2010, 20:07:52
Ziet er leuk uit!!

Wat heeft een valkje dan een lekker leventje he, een heel speel paradijs. nou mijn valkje is pas bij mij moet nog veel wennen, maar dit wil ik ook voor haar!!!
groetjes Marjolijn

Jeroenw

Inmiddels een zitstok grote spiegel op de achterwand hang speeltje s met touwen plus een extra speelplaats erin gezet.

Ik denk dat de paradijs voor valken nu wel klaar   , :D ze moeten er zelf ook nog in kunnen .

De foto's plaats ik morgen vandaag de batterij opladen morgen foto repatage maken van het valken paradijs .

Sorry voor het lange wachten op de foto's  druk feestdagen .
Morgen komen er foto's

De oudste tarzan  kan zich goed vermaken in het valken palijs . Vooral de grote spiegel vind hij fantastisch .

Maar de jongste  marcus vind mij nog de leukse speelgoed

Jeroenw

Jeroenw

22 december 2010, 12:47:20 #11 Last Edit: 22 december 2010, 12:48:56 by Jeroen-valkparkiet
meer foto's  ps ik heb moeite met meer foto's tegelijk te plaatsten even oplossen  ;D

Jeroenw

ik heb het even zo op gelost. :)

Jeroenw

parkietengek12

leuk! kun je ook een overzicht foto maken?