14 mei 2025, 09:10:41

waaronm doet zij dat?????

Gestart door manuela138, 1 november 2010, 15:41:51

« vorige - volgende »

manuela138

hallo,

Ik heb een vraagje,als ik mijn Valkje Kuifje aan t kroelen ben in zijn nekje en over zijn wangetje dan laat hij dat toe en dan ineens doet ze me bijten.Dan laat ze me weer aaien en kroelen en dan hapt e weer.waarom zou ze zo reageren????

Alvast bedankt voor jullie reacte,groetjes Manuela

Coekiemonster

echt bijten???
of zachtjes happen??
De pupjes met Muffin ons grasparkietje

PeterT

Die van mij doet precies hetzelfde.

Ik denk dat hij gewoon wat terug wilt doen  ;D

Zoiets van krabbel jij me een minuut ik jij 2 sec en dan ben jij weer :P

manuela138

Nou echt bijten kan ik t ok niet noemen,t is meer met de snavel heel snel achtermekaar slaan tegen mijn vinger of gezicht.Bijv als ze op mijn schoude zit,en ik draai mijn kop naar haar toe om naar haar te kijken doet ze dat namelijk ook in mijn gezicht zo heel snel slaan met de snavel tegen mijn gezicht,ze maakt er dan ook nog zon geluid bij van ie ieieieiee

Sanna

Hallo Manuela,

Misschien gaat er net een veertje overdwars met kroelen dat niet prettig voelt. En soms doen ze het ook gewoon omdat je niet precies zo kroelt als zij willen ;).

Groetjes, Sanna

Coekiemonster

hoi hoi,

mijn loulou doet precies hetzelfde hoor ;)
ik zie het altijd maar als liefdes beetjes:P

De papagaai in de dierewinkel Bassie doet ook zoiets.
Hij gaat op de vinger zitten en rolt dan om gaat op zijn rug liggen en wilt op zijn buik gekriebelt worden.
Heeel gek :P
Maar als je hem kriebelt gaat hij ook soort van dat bijten.
Na een tijdje wat hij wat ruw en doet het pijn.
Maar waarom????? geeeeeen idee:P
De pupjes met Muffin ons grasparkietje

manuela138

Hallo,

Nou ik laat Kuifje lekker zijn gang gaan en ik blijf hem lekker kroelen hahahaha.Bedankt iedereen voor jullie reacties.

Groetjes Manuela

Kaatje

Hier doet Nienah dat ook !

Ze geef eerst een soort tik tegen de vinger en een klein gilletje en doet daarna haar koppie naar beneden om aan te geven dat ze gekroeld wil worden. Dit laat ze dan een minuut of anderhalf toe om vervolgens weer hetzelfde te doen.

( Soort van boos/beledigd worden, knauw of tik tegen de vinger geven en daarna dat gilletje om vervolgens weer haar koppie naar beneden te doen voor een kroel, met andere woorden, je doet het niet goed, of je moet zachter of harder kroelen, hehehehe )

Ze heeft nogal wat noten op haar zang heb ik het idee  ;)

Als ik haar gedrag beu ben dan geef ik haar een zwieper de lucht in, zo van ... ga jij maar op de schommel zitten en doe het zelf maar  :P

coolsille2

misschien nog wat angst misschien is het hem nog te nieuw :-\