Mijn net gekochte (zieke??) valkparkietje

Gestart door pascal_h84, 27 oktober 2010, 19:52:41

« vorige - volgende »

pascal_h84

Hallo,

Mijn naam is Pascal. Wij hebben afgelopen zaterdag een valkparkietje gekocht bij een dierenwinkel en volgens mij is hij ziek.

Ik heb al wat op internet gelezen maar weet niet echt wat ik er mee aan moet.

Ik heb de vogel nu dus een paar dagen en heb hem nog nooit op één poot zien zitten. Hij zit ook heel vaak met zijn veren bol. Ik weet ook niet hoe snel je een valkparkiet tam kunt maken maar ik kan egt al alles met hem doen. Hij komt gewoon op mijn vinger zitten ik kan hem overal aaien waar ik wil. Tevens heb ik heel vaak gelezen dat als een valkparkiet je bijt dat dan redelijk pijn doet, nou heeft onze valkparkiet al een paar keer gebeten maar ik denk dat een grasparkiet nog harder bijt, je voelt het niet eens.

Ik heb nu voer gekocht met eivoer erin en ik heb een potje maagkiezel gekocht, maar hij eet niet echt veel. Ik heb gister 15 gram voer (stond op de verpakking) in zijn bakje gedaan en ik denk dat hij nog niet de helft op heeft. Ik lees ook overat dat ze zo gek zijn op trosgierst maar ook hier eet hij bijna niks van. Ik heb hem gewogen op een keukenweegschaal en hij weegt hierop 80 gram.

WEET IEMAND WAT IK HIER MEE AAN MOET EN WAT HIJ HEEFT??? Ik heb hem weliswaar pas 4 dagen dus misschien moet hij nog wennen en ben ik te voorbarig maar ik ben ook maar een leek, dit is mijn eerste valkje.

Alvast bedankt voor alle reacties!!


Caroline 1569

Als je echt niet vertrouwt naar een vogelarts ermee,maar het kan ook zijn dat je valkje nog moet wennen.
Heb je hetzelfde voer als waar je hem gekocht misschien dat hij jouw voer niet zo graag lust en de rest kent hij misschien niet eens als hij het nooit gehad heeft,gewoon blijven aanbieden.

pascal_h84

Beste mensen,

Het gaat nu super goed met Paco. Hij eet nu normaal en is al heel wat aangekomen. Hij bijt nu ook wat harder :P :'(

Hij begint zelfs met zijn belletjes te spelen.

We houden jullie op de hoogte.

gr Pascal