11 mei 2025, 02:56:41

KLein wit motje?

Gestart door miepie, 3 november 2010, 13:56:47

« vorige - volgende »

miepie

Mijn valkparkietje schudde net zijn veren uit en er belande een klein wit motje of zo op mijn broek? Iemand enig idee wat dat is en of het kwaad kan?

Kaatje

Hoi Miepie,

Kan je er een foto van maken en weet je zeker dat het een motje was !? Was het niet toevallig een wittig klein hulsje van een veertje, .... eerlijk gezegd dacht ik toen ik mijn 1ste valkje net had ( drie en een half jaar geleden ) ook dat hij een motje bij zich droeg. Dit bleek achteraf om een leeg hulsje te gaan.

Verder heb ik eerlijk gezegd nog nooit van motjes bij valkjes gehoord.

Groetjes, Karin

miepie

Ik heb er geen foto van, het was zo klein dat het al weg is.

Het was 2 mm groot ongeveer en glimmend wit, het leek alsof het 2 vleugeltjes had.

Die hulsjes, glimmen die ook? Pino is overigens nog jong, heb hem een paar weken geleden gekocht en hij verliest nog veel kleine donsveertjes, misschien heb ik er gewoon wat raars in gezien.

Kaatje

3 november 2010, 14:16:02 #3 Last Edit: 3 november 2010, 14:20:06 by Kaatje
Die hulsjes glimmen juist heel erg. Zoals ik het nu van je lees lijkt het er heel erg op dat het een hulsje geweest is, het voelt ook heel glad aan, let er maar eens op en je zal het de volgende keer vast nog een keer zien.

Als zo'n veer groter wordt breekt het hulsje wat om de schacht van de veer zit. Deze ziet er dan soms heel raar uit en kan een vertekent beeld geven. Ook ik dacht de eerste keer dat mijn valkje beestjes had, hihi !

Maak je maar geen zorgen, als je valkje motjes zou hebben dan zie je die echt wel lopen  ;)

Groetjes, Karin

miepie

Bedankt voor je reactie, ik wilde het toch maar liever even weten, ik heb al jaren een gewone parkiet, maar nog nooit zoiets gezien :D

coolsille2

Als hij in de rui zit verliest een valkje veel van die hulsjes ;D