17 mei 2024, 04:09:12

hallo

Gestart door mariska79, 21 oktober 2010, 17:43:21

« vorige - volgende »

mariska79

21 oktober 2010, 17:43:21 Last Edit: 21 oktober 2010, 18:32:31 by mariska79
hoi ik ben mariska, 31 jaar jong

ik en mijn vriend, hebben nu 3 valkjes (vogels van dit jaar)
we hebben er niet bewust voor gekozen om valkjes te houden maar het is ons aan komen "lopen"

een paar maanden geleden, liepen we naar huis waarbij we een bonte valkparkiet zagen lopen  ???.
wij het diertje voorzichtig gevangen,. aan gezien ik een opleiding voor dieren verzorging heb gehad merkte ik al gelijk dat het arme vogeltje zwaar vermagerd was  :'(

hups naar huis er mee...
helaas weet ik ook als je hem/haar weg breng (ambulance, of vogelopvang ) dat ie bij handelaren terecht komt.

na drie weken zoeken naar de eigenaar, via de krant posters in omliggende wijken en de stichting waar ik nu ff de naam van kwijt ben (lol) hebben we besloten om hem/haar te houden  ;).
maar ja wij moeten elke dag werken en dan zit het arme diertje helemaal alleen..mmpf dat kan dus niet!!!
ja er is er nog een bij gekomen een parel geloof ik,
die twee kunnen geweldig leuk met elkaar overweg :)

alleen is nu het virus bij ons in huis ja wel het valkparkieten virus hahaha en laatst zag mijn vriend een geparelde witkop (ik heb echt nog geen idee wat de benaming is voor alle kleurslagen en welk geslacht ze hebben, geef ook niet

hier een fototje van ze als het mij lukt :)


Manouk

Hoi Mariska,

welkom hier..
hoop dat je veel te weten komt over je valkjes en als je vragen hebt, klop gerust hier aan..
Er zijn hier veel liefhebbers die je zullen proberen te helpen..

Zo te zien heb je een bonte, een geparelde en een witmasker gepareld..

Ze zien er leuk uit ;)

weet je misschien hoe oud de valkjes zijn?? want als ze ouder als een jaar zijn... dan zijn de geparelde zowiezo popjes..
Bij een bonte is het moeilijk om te zien of het een ventje of een pop is..
Je kan het misschien aan gedrag merken ze gaan machogedrag vertonen... Met de vleugels wijd lopen en met hun snavel tegen dingen aantikken...

ook zijn mannen meestal vocaler aangelegd, maar dit is niet altijd zo...

Nogmaals welkom hier... ;)

groetjes
Manouk

Alexandra

Hoi Mariska,

Wees welkom hier !! Maar wat een leuk verhaal (het zou zo van mij af kunnen komen) ook ik ben inmiddels besmet met het valkenvirus.. Mijn man is meer besmet met een algemeen dierenvirus vandaar dat wij ook een kleine dierentuin thuis hebben ...

Maar het is je gelukt, je foto is te zien  ;) en je hebt hele mooie valken !!!

Groetjuhs Alexandra

Check out m'n website: http://www.Lichtstadvalkjes.nl

mariska79

@ Coco88
Bedankt voor je warme welkom :D
D valkjes zijn alle drie van dit jaar, de bonte en de geparelde zijn ook allebei een keer in de rui geweest.
Jeetje ik wist niet dat vogels zo veel veren hadden, lol


@Alexandra
Ook jij bedankt voor je warme welkom.
Ja ik was ook nog vergeten er bij te vermelden dat we ook twee schatten van honden hebben kijk maar op het linkje :D

Manouk

Ooow wat een mooie honden.....
Als de geparelde in de rui is geweest.. en nog al zijn pareltjes heeft is dat zeker een popje.....

Kijk maar uit voor dat valkenvirus, het slaat zo om zich heen..
Ik ben hier begonnen met 1 en wou het eigenlijk bij hooguit twee laten om een keer een nestje te krijgen..

heb er ondertussen 8 :p en de 9e op komst..

Ook heb ik twee pyrrhura's binnenzitten..
echte clowns zijn dat...

groetjes
Manouk

Alexandra

Is er dan niemand van ons zo verstandig om zijn hoofd te laten spreken ipv zijn hart  ;D

Ik heb er nu ook 2 .. met de bedoeling misschien idd ooit wel eens een nestje.. maar nu ga ik heel misschien zondag bij een valkje kijken ... maar weet absoluut nog niet wat of het is (man of pop) en ik ben er voor mezelf nog niet over uit om een 3e valk bij mijn andere twee neer te zetten..

@coco, heb die alle 8 allemaal binnen in huis zitten?
Maken ze dan af en toe niet gruwelijk lawaai??

groetjuhs

Check out m'n website: http://www.Lichtstadvalkjes.nl

Manouk

Neej ik heb 8 valkjes buiten in de voliere zitten
en 2 pyrrhura's binnen in huis..

De meeste zijn wel redelijk rustig buiten alleen de twee heren willen nog wel eens van zich laten horen ;)
en de dames piepen vaak wat van zich af, maar verder niet zoveel...

drie is altijd lastig.....
vooral als het twee heren zijn... miss een optie om er een popje bij te nemen dan ;)

groetjes
Manouk


Alexandra

Hallo Manouk,

ik heb nu een mannetje van bijna 4 mnd en een pop van onbekende leeftijd. .. tis nog geen koppel, zitten sinds een maandje (ongeveer) bij elkaar ...

beste optie is dus om nog een pop bij te zetten?
(of als ik het heel gek wil doen, nog een koppel erbij..)  :P

grts Alexandra

Check out m'n website: http://www.Lichtstadvalkjes.nl

Manouk

Ja de beste optie is een popje erbij.. (of leuker een koppeltje)...

en dan nog 1 en dan erachter komen dat de kooi te klein is..
dan een kamervoliere...
dan nog 1
en dan is een kamervoliere ook wel klein... dan maar een buitenvoliere...
en oooow zoveel ruimte kan er nog wel meer bij :D:D:D

Alexandra

Heb al een kamervoliere.. waar er nu "nog maar" 2 inzitten ;)




Check out m'n website: http://www.Lichtstadvalkjes.nl