3 mei 2025, 09:48:58

2 valkjes

Gestart door manuela138, 19 oktober 2010, 07:54:57

« vorige - volgende »

manuela138

Hallo allemaal,

Ik heb een valkje Kuif ongeveer 4 maanden en die is nu ongeveer 6 maanden en ik heb nu sinds afgelopen zaterdag nog een nieuw valkje erbij koko,die zou 3 maandjes zijn.Allereerst een vraagje,mijne de Kuif heeft roze pootjes en de nieuwe heeft grijze pootjes????? Is dat gewoon normaal of heeft dat toch met leeftijd te maken dat koko misschien toch ouder is?????? ik denk zelf dat Kuif een pop is en de verkoper zij mij dat koko een mannetje is?
Ik zal er een foto bij doen dan kunnen jullie me misschien daar bij helpen.Koko heeft trouwens een zilver ringetje om zijn poot,maar kan daar niet op lezen hoe oud ie is.Koko kan ik heeeeel soms wel al ff op mijn hand laten stappen,hij begint al langzaam tam te worden.kuif en koko willen nog niet decht iets met elkaar te maken hebben,maar is misschien ook nog een beetje vroeg.
Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

Groetjes manuela

hilde

als de pareltjes bij de een blijven is het een popje .bij de anders als het gezichtje nog geler wordt is het een mannetje .

er zullen er nog wel reageren als ik het niet goed heb

groetjes en veel plezier met je valkjes

manuela138

Hallo,

Danke voor je antwoord,dan zal ik moeten wachten tot hij of zij de parels verliest en of die ander idd een gelere kop krijgt.Spannend.Moet zegen die geparelde fluit wel al vaker,maar dacht dat t een pop was omdat als ik over haar rug aai dan gaat ze piepen en met haar straat omhoog zitten????Dus.......afwachten.

bobbie

De wildkleur is in de rui. De poppenstaart heeft ie nog, maar het gele masker komt al flink door. Dit zal dus een man zijn.

van de geparelde weet je het pas als ze de eerste rui heeft gehad. Als de parels verdwijnen, dan is het een man.
Blijven de parels, dan is het een pop. ;)

Groetjes, Nel

bobbie

Citaat van: manuela138 op 19 oktober 2010, 11:26:09
Hallo,

Danke voor je antwoord,dan zal ik moeten wachten tot hij of zij de parels verliest en of die ander idd een gelere kop krijgt.Spannend.Moet zegen die geparelde fluit wel al vaker,maar dacht dat t een pop was omdat als ik over haar rug aai dan gaat ze piepen en met haar straat omhoog zitten????Dus.......afwachten.

We waren tegelijk.

Dat is inderdaad poppengedrag. Staart omhoog en piepen. Maar dat moet je niet activeren, dan krijgt ze last van haar hormoontjes. Daar is ze ook nog veel te jong voor.

Ik heb ook een pop gehad waarvan ik dacht dat het een kerel was, zo mooi floot ze. Maar het bleek echt een pop te zijn, want op een gegeven moment legde ze eitjes. ;)

manuela138

Dankjullie wel allemaal voor jullie reacties.De wildkleur zou in de rui zijn Nel????Maar dan zal hij toch ook ouder zijn dan 3 maand wat de verkoper zei??????Hij had valkjes tussen de 3 en 6 maanden en hij zei dat deze man de enigste wat hij had dus 3 maanden was.........3 maanden voor de rui is erg vroeg en ik zie ook geen veertjes van de man,wel vd pop de parels.

Groetjes manuela

manuela138

Ps ik had nog een vraagje,hoe kan ik mijn profielfoto veranderen?????Ik ga naar profiel en dan waar je de foto kan veranderen,en als ik dat doe,krijg ik geen andefre foto???Doe ik iets fout of moet t anders????

groetjes Manuela

Sanna

Citaat van: manuela138 op 19 oktober 2010, 07:54:57
Allereerst een vraagje,mijne de Kuif heeft roze pootjes en de nieuwe heeft grijze pootjes????? Is dat gewoon normaal of heeft dat toch met leeftijd te maken dat koko misschien toch ouder is?????? ik denk zelf dat Kuif een pop is en de verkoper zij mij dat koko een mannetje is?

Hallo Manuela,

De kleur van de pootjes heeft met de mutatie te maken. Ik heb zelf ook 4 valkjes: alleen mijn wildkleurtje heeft grijze pootjes. De andere 3 (lutino, cinnamon bont, bont gepareld) hebben roze pootjes.

Groetjes, Sanna

bobbie

Voor de leeftijd van 3 maanden heeft de grijze wel een  errug grijze kop. ;)

manuela138

De andere kan t van zijn kop is wel veel geler.Wil je daar mee zeggen dan dat t geen mannetje is dat hij al een gelere kop moest hebben of wat????

Groetjes manuela

manuela138

Ik had nog een vraagje,ik heb de nieuwe valk van zaterdag ongeveer 16.00 uur,hij begint al af en toe op te stappen maar maakt helemaal geen geluid.Hoelang diuurt t ongeveer dat hij eens gaat fluiten of zich laat horen????Weet iemand dat?????

Groetjes manuela