13 mei 2025, 01:44:53

gepluimd

Gestart door Joram, 16 oktober 2010, 15:34:34

« vorige - volgende »

Joram

Deze nacht werden we wakker van een hoop kabaal in de kooi.
we gingen even kijken en ze waren als een gek aan het rondfladderen (in het donker en compleet over hun toeren)
Dit is nogal gebeurt maar weet niet hoe het komt, ik vermoed geschrokken van iets...?

na het licht aangestoken te hebben kwamen ze tot rust, vandaag merkte ik echter dat 1 van de 2 niet meer kan vliegen.
Heb even de vleugel gecontrolleerd en daar lijkt me niets mis mee maar er zijn wel veel pluimen (pennen) die ontbreken.
de ene vleugel is dus nu een pak kleiner.pijn heeft hij zo te zien niet (hij wast zich nog)

enig idee hoelang dit duurt voor ze weer teruggroeien? (en weer kan vliegen?)

groeten

hilde

ze hebben een schrikrui gehad  denkelijk 6 weekjes

kan je misschien een nachtlampje ergens insteken in het stopcontact zodat ze ietsiepietsie licht hebben .maar dat is natuurlijk geen garantie dat er geen andere schrikrui komt .ik spreek van ondervinding .

Joram

de koelkast heeft verlichting die wat licht geeft maar er gaat altijd een doek over het hok omdat ik vroeg opsta en mijn vriendin uren later en anders zijn ze al wakker door mij.
anders maak ik ze altijd veel te vroeg wakker.

ze hebben het nog wel eens gehad maar dat gebeurt zeer weinig en nog nooit met enige gevolge. denk dat dit de derde keer is dat het gebeurt.

soms verdenk ik de ene dat die de andere doet schrikken en dan zelf schrikt van de reactie  ;)

groeten

Joram

even melden dat falko (de valk) gister weer vlotjes toertjes in de woonkamer vloog.
vorige week was het nog wat stuntelig maar gisteren vloog hij vlotjes weer 2 toertjes door de woonkamer.
terug oké dus :)

merci voor de raad
groeten