16 mei 2025, 16:43:59

Dipsy en Pluisje, wat zijn ze?

Gestart door maranda, 26 september 2010, 15:29:38

« vorige - volgende »

maranda

hoi iedereen

wat ik nu gewoon wil doen is ze testen dan weet ik het zekers wand iedereen zegt wat anders en mijn zus zegt ik laat ze testen tegelijk met die van mij dus daar wachten we op
nou het gaat ons niet helemaal om het fokken met hun maar we hebben ze ook voor de gezelligheid wand ik krijg en als het goed is straks 2 en als ze paren vin ik het goed doen ze het niet vin ik het ook wel goed
het moet gewoon gezellig blijven en hier is het zo niks moet alles mag
maar wil wel graag weten wie wat is dat ik er wel een beetje rekening mee kan houden

groetjes maranda

Raf

Ik ben ook wel eens benieuwd.

Bij bepaalde afkomsten is het gewoon niet 100% zeker te zeggen. Als je het dan perse wil weten dan best even een dna-testje laten uitvoeren.

Ik heb dit nu ook bij een prinses van wales laten doen. Kweker (30 jaar ervaring) zegt dat het een pop is, maar ik twijfel en wil het gewoon zeker weten, dus even veertjes geplukt en opgestuurd.

*Manon*

Hoi hoi,

Naar mijn weten zijn dit geen bontjes... bontjes hebben een gele of een witte kuif en deze zijn gewoon grijs!

Spannend... afwachten op de geslachtjes... ik vind ze erg mooi hoor!!!

Groetjes Manon

maranda

hoi hoi

ja dat wil ik ook en mijn zus(larissa) zei ook we laten ze gewoon even testen en dan weten we het zeker
wand het is altijd fijn dat je het weet toch???
dus zei helpt me daar even bij en dan weten we het gauw genoeg wand deze gaan volgend jaar naar buiten als het weer mooi weer is wand het is nu tekoud buiten dus doen we dat volgend jaar weet alleen niet waneer het het best is dat ze naar buiten kunnen maar dat zie ik dan wel.

groetjes maranda

*Manon*

Hoi hoi,

Wanneer ze naar buiten kunnen in het voorjaar is ongeveer als de temperatuur zo'n 15 graden en hoger is en het niet mee kan gaan vriezen... zo rond eind april, begin mei is een mooie tijd om ze naar buiten te doen!

Groetjes!!

maranda

hoihoi manon

ze zijn ook erg mooi en ze fluiten allebij ook heel erg mooi mijn dochter schok er van vandaag toen ze fluiten  :o :) en even later moest ze er wel om lachen heb die jou nest je ook laten zien van kijk eens die mevrouw heeft ook babyvogels en toen zei ze mama die vin ik mooi dat was dus (exit) :) en ze zei babyvogeltjes zijn lief

groetjes maranda  

maranda

hoi manon

bedankt zou het onthouden!! wand dit is voor het eerst dat ik een voliere ga krijgen en dat de vogels naar buiten gaan die mijn zus nu heeft (coco) die was van ons maar die heeft altijd binnen gestaan vandaar

groetjes maranda

Larissa

hey hey zus

Er zijn enkele popjes die ook heel mooi kunnen fluiten dus dat wil opzich nog niet zo veel zeggen

Ik kom over twee weekjes bij jou om de vogeltjes even te pesten en een paar veertjes afhandig te maken  ;) dan sturen we die even op en dan weten we daarna de uitslag

groetjes Larissa

*Manon*

leuk zeg een zussie die ook het valkjesvirus heeft  :D :D :D

maranda

hoi manon

ja grappig hee  :D mijn man wou het altijd al graag en nu heb ik zegt dat hij het nu wel mocht wand wij hadden toen het verstand er niet van en wist niet dat dit bestond nu mijn zus het doet vin ik het wel leuk wand ze kan me tips geven en kan hier ook de tips vandaan halen en dat vin ik dan wel handig :) :)
maar is wel leuk zo:D

groetjes maranda

Larissa

Zo de veertjes zijn getroken en opgestuurd....nu maar wachten op de uitslag

groetjessssss je zus

maranda

hoi zus

ja ben ook erg benieuwd wat het is zit ook tewachten tot je belt en vertelt wat het is dan kunnen we rustig verder kijken voor 2 andere erbij dus daar is het ff op wachten we wachten af

groetjes je zusje

maranda

hoi

nou als het goed is krijg ik begin volgende week de uitslag van het geslacht van mijn valkjes  :D :D :D dus ben erg benieuwd

groetjes maranda

maranda

hoihoi

ja ja heb de uitslag van mijn valkjes

Dipsy is een man

Pluisje is een pop

:D nu weten jullie het ook

groetjes maranda

Larissa

hey Zus

Hier jou antwoord op het verschil tussen man en pop

Wildkleur man onze Pico

De popjes zien er uit zoals jou Pluisje het masker is veel donkerde

Cinnamon dit was chika met 11 weken, lijkt op een pop

Hier onder staat link daar staat een beetje uitleg over waarom ze eerst dachten dat het een pop was

http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,33336.msg623744.html#msg623744

groetjes