21 juli 2025, 00:30:21

Dipsy en Pluisje, wat zijn ze?

Gestart door maranda, 26 september 2010, 15:29:38

« vorige - volgende »

maranda

hey hey

Gisteren heb ik twee mooie valkjes kunnen kopen van een oudere vrouw die ging verhuizen

Ze komen uit het zelfde nest de vorige eigennaar weet niet hoe oud ze zijn , het zijn twee wildkleurtjes.
De vorige eigenaar had ze over genomen van uit een voliere het zijn wel rustige vogels maar volgens mijn Zus toch een mannetje en vrouwtje maar ze twijfelt

Wie kan mij vertellen wat ze zijn

Pluisje

Dipsy

Nu beide op de rug gezien

groetjes Maranda

Landiej

Als ze ouder zijn dan een jaar en het masker (gezicht) dus niet meer geler gaat worden denk ik dat het popjes zijn!

maranda

hoi hoi

Bedankt voor je antwoord tja 1 nadeel is dat we niet weten hoe oud ze zijn, denk dat ik gewoon de rui even afwacht of anders ff wacht tot dat Larissa haar jongen laat DNA testen dan wou ze deze wel gelijk mee opsturen de veren dan

groetjes Maranda

bobbie

26 september 2010, 17:16:55 #3 Last Edit: 26 september 2010, 17:18:29 by bobbie
Ze ogen nu inderdaad als 2 popjes, maar je weet niet of ze al eens hebben geruid. Dat weet die mevrouw toch wel? Hoelang had die mevrouw ze al? Als zij ze langer dan een halfjaar had zijn dit echt popjes. ;)

groetjes, Nel :)

maranda

hoi nel

volgens die mevrouw zaten ze nu in de rui en ze had ze een maand of 3 

groetjes maranda

bobbie

Citaat van: maranda op 26 september 2010, 17:58:33
hoi nel

volgens die mevrouw zaten ze nu in de rui en ze had ze een maand of 3 

groetjes maranda

Dan weet je binnen afzienbare tijd of het inderdaad 2 popjes zijn. ;)

maranda

hoi nel

maar als ze in de rui zijn moetten ze toch veel veren verliezen??? en dat hebben ze niet
en hoe oud zijn ze zo ongeveer dan???

groetjes maranda

bobbie

Citaat van: maranda op 26 september 2010, 18:29:03
hoi nel

maar als ze in de rui zijn moetten ze toch veel veren verliezen??? en dat hebben ze niet
en hoe oud zijn ze zo ongeveer dan???

groetjes maranda

Hahahha, :D dat moet je mij niet vragen  ;) De eerste rui is zo tussen de 5 en 7-8 maanden.

Als ze in de rui zijn verliezen ze  veren, dat klopt. Als dat nu niet het geval meer is en het klopt wat die mevrouw zegt (ze zijn dan dus al door de rui heen) dan zijn het 2 poppen.

maranda

hoi nel

dus dan zijn het 2 zussen? als ze door hun rui zijn dus dan zouden ze ongeveer een maand of 7/8 zijn??? en dan zal ik naar 2 mannen moetten zoekken???

groetjes maranda

Manouk

Heej Maranda...

Hebben de valkjes toevallig ook een ring om hun pootje??
hier kan je vaak zien in welk jaar ze zijn geboren...

kus
Manouk

maranda

hoi

nee ze zijn niet geringt:S von ik ook wel jammer maar ja dus daar kunnen we het dus ook neit aan zien
maar Larissa mijn zus wil ze laten testen wand het is zo'n radsel nu dus we weten het niet meer

Raf

Ik zou zelf zeggen dat het bonte zijn.

Als het jongen zijn dan zeg ik op basis van de wangkleur dat het een man en een pop is.

Maar als je het gewoon zeker wil weten zou ik inderdaad even veertjes opsturen.

bobbie

27 september 2010, 10:46:49 #12 Last Edit: 27 september 2010, 10:48:58 by bobbie
Citaat van: Raf op 27 september 2010, 09:26:30
Ik zou zelf zeggen dat het bonte zijn.

Als het jongen zijn dan zeg ik op basis van de wangkleur dat het een man en een pop is.

Maar als je het gewoon zeker wil weten zou ik inderdaad even veertjes opsturen.

Hoi Raf,

Kan je toelichten waarom je denkt dat dit bonte valkparkieten zijn ???  De 2e van links in jouw handtekening is bont en daar lijken ze totaal niet op mijns inziens. ;)

En aan wangvlekken kan je het ook niet zien. Ik had een keer een pop met knalrode wangen waarvan er velen dus waren die dachten dat het een man was. Niet dus. ;D

groetjes, Nel ;)

Manouk

ik zie er zelf ook geen bont in.. denk gewoon twee wildkleur valkjes...
het beste is dan toch een rui afwachten of inderdaad veertjes opsturen..

maar omdat je zegt twee mannen zoeken? je wilt perse kweken of wil je ze gewoon voor de gezelligheid?
want twee popjes samen kan ook gewoon hoor.. het hoeven niet perse mannen en popjes samen te zijn...

groetjes
Manouk

Larissa

Hey Hey

Zoals ik het nu kan zien begint pluisje zijn/haar masker weg te trekken naar geel nog niet zoveel als wat we gewend zijn bij de mannen maar daarom laat ik ze ook testen heb hier jongen zitten dus kunnen hun gelijk mee.

Als ze inderdaad rond een maand of 7 zijn dan zijn het inderdaad poppen.

Ze zijn helaas niet geringt, maar die vrouw zei dat ze van dit jaar zijn.

Ik denk dat er een split in zit dit omdat pluisje en dipsy allebei lichtere veren in de nek en op de borstkast hebben

Zodra het resultaat van de testen binnen zijn dan laat Maranda jullie het weten

groetjes Larissa