12 mei 2025, 14:04:45

Vraagje

Gestart door liesje, 11 oktober 2010, 19:02:17

« vorige - volgende »

liesje

Hallo iedereen,ik ben nieuw hier en heb een vraagje,hopelijk kan iemand mij helpen.
Wij hebben een valkparkiet en normaal gezien is hij overdag veel bezig met te spelen,geluidjes maken,eten en drinken.Nu,de laatste dagen is dat veranderd,hij eet niet veel meer,en hij rust of slaapt veel .Weet er soms iemand of hij ziek is en wat hij zou kunnen mankeren?

nick

hallo , hoe oud is hij ? slaapt hij/zij op 1 pootje op de stok ? poept hij dun ? , reageerd hij nog op de omgeving? zit hij bol ?

Sanna

Hallo Liesje,

Het klinkt inderdaad alsof jouw valkje wel eens ziek zou kunnen zijn. Het beste kun je even met een vogelarts bellen. Hier links, onder Dierenarts, staan een aantal dierenartsen in heel Nederland waarvan het bekend is dat ze verstand hebben van vogels. Kijk het niet te lang aan. Als een vogel ziek is laat hij het pas op het laatst merken dat hij ziek is; als hij dus al heel erg ziek is. Succes.

Groetjes, Sanna

liesje

Hallo,Dank jullie voor de tips! Maar ik denk dat mijn valkparkietje zich al veel beter voelt.Hij was deze morgen al aan het spelen met zijn belletjes,hij eet terug weer normaal en hij fluit soms als een gekje! ,hahaha.Ik weet dus echt niet wat het probleem was,maar blijkbaar hoeft de dierenarts nog niet te komen,ik hou het wel in het oog natuurlijk!