6 mei 2025, 07:47:16

Bang voor mijn handen

Gestart door Linz, 8 oktober 2010, 22:59:28

« vorige - volgende »

Linz

Hoi  hoi

Ik heb mijn valkjes nu 2 weken en het gaat op zich best goed, ze zijn beide een jaar oud. Ze mogen vrij rondvliegen en dat gaat allemaal leuk en als ze er klaar mee zijn gaan ze weer in hun kooi.

Maar! Ze zijn bang voor mijn handen. 1 valkje valt op zich nog wel mee, die komt meestal wel op mijn vinger zitten, maar niet met van harte. Toch bijt ze eerst vrij hard in mijn vinger voordat ze er eindelijk op gaat zitten. De ander komt alleen op mijn vinger zitten als die echt heel erg verdwaald is maar verder gaat ze echt op de vlucht voor mijn handen.

Volgens mij zijn ze voor mij verder niet bang want als ze boven op hun kooi zitten, kan ik bijvoorbeeld trosgierst tussen mijn lippen doen en dan eten ze dat er gewoon tussen uit zonder bang of schrikachtig te doen. Het valkje die het meest bang is voor mijn handen vind het heel erg leuk om in een badje te gaan, maar doet het alleen als ik erbij sta en als ze klaar is met badderen komt ze naar mij toegelopen en daarna een heel brabbel verhaal houden haha, erg grappig is dat.

Dus mijn idee is dat ze niet echt bang voor mij zijn, maar ik wil graag dat ze niet meer bang zijn voor mijn handen, en dan vooral het valkje die het absoluut vertikt om op mijn vinger te zitten. Trosgierst tussen mijn vingers kan nog net, maar voer op mijn hand heeft ze heel veel schrik van.

Iemand tips? Komt het nog goed of moet ik het maar doen met zoals het is?

jan-willem

Hallo dit probleem heb ik ook maar de mijne een 12 weken oud denk ik heefd dat ook maar als zij dan op de grond zit voor de kooi bij de anderen die zijn niet tam maar ook niet echt bang voor me.
Dan wild mevrouw wel op mijn hand gaan zitten maar niet van de kooi afgaan want dan raakt ze in paniek en probeert ze te vliegen (zij is door iemand anders gekort wiekt vorige eigenaar)verder mag ik met mijn neus alles doen bij haar dat vind ze prima eten kan ik haar geven van uit de voer bak. Maar ook niet van uit de hand dan gaat ze het op een lopen zetten verder is zij heel erg lief.
Ik denk dat zij heel veel geduld nodig heefd met het wennen van handen maar bij de vorige eigenaar ging zij wel op haar hand zitten en vloog na een tijdje ook weg.

vr gr Jan-Willem

christel

Ik zou toch wel blijven volhouden om hem te leren dat je handen niet slecht zijn. dat heb ik geleert door men hand in de kooi stil te houden. Daar trosgierst op te leggen en te wachten en te wachten soms heeeel lang wachten en veel geduld maar op een ogenblik kwam mijn valkje wel uit mijn hand eten en nu komt ze heel vlot op men hand ;)