12 mei 2025, 04:19:39

ziek braken en bol zitten

Gestart door tjippy, 1 oktober 2010, 16:40:23

« vorige - volgende »

tjippy

1 oktober 2010, 16:40:23 Last Edit: 1 oktober 2010, 16:42:09 by tjippy
hallo allemaal,
Ik heb een vraag eerder een probleem.
Mijn vogel tjippy is vanaf woensdag ziek.
Het begon dat hij niet meer brabbelde. Ik heb hem goed in de gaten gehouden en gisteren was hij aan het braken. Hij doet dit zo hij gaat kokhazen en dan schut hij een keer en dan komen er allemaal zaadjes.
Ik naar een dierenspeciaalzaak geweest en kreeg daar een soort antibiotica. Nu brabbelt hij weer zo af en toe. hij eet gewoon. wil nog steeds trosgist en eet schelpjes van de bodem. eerst had hij witte ontlasting maar nu word het weer wat stevige en zit er ook een beetje bruin/zwart weer bij. Maar wat kan ik nu doen? Als ik kijk bij de slimme ziektes dan heeft hij daar geen symptomen van. Wat moet ik doen.
Alle advies is welkom. Of als je weet wat het is laat het me dan weten.
groetjes Tjippy en mijn vrouwtje

bobbie

Hoi hoi,

Vogels laten zo laat merken dat ze ziek zijn, dat op het moment dat je merkt dat ie niet lekker is, er al aardig wat tijd is verstreken.

Zelf heb ik maar 1 advies: naar een vogelarts.

Groetjes, Nel

nick

mijn  valkje , zelfde probleem , naar dierenarts geweerst en wat middeltjes gekregen , werd gister slechter , net naar vogelarts geweest en die vond het schande wat de dierenarts deed en zei , hij heeft nu spuitjes en medicijnen gehad , maar waarschijnlijk haalt hij het niet , hij heeft een soort schimmel  wat zijn maag kapot vreet , en is dus in 3 dagen erg vermagerd , als we een paar uur later waren geweest was het klaar geweest , dus ook mijn advies , ga naar een vogelarts ! voor het te laat is

tjippy

heey
hij knap wel weer wat op dus dat is toch goed?
of niet
Ik maak me nu wel angstig de arts zei antibiotica en dan afwachten.
Ma ik hoop dat hij het haalt.

nick

dierenarts of vogelarts geweest ? ik hoop dat hij weer echt opknapt en dus niet voor 1 of 2 dagen , hou het goed in de gaten , zeker kwa vermagering , als je zijn borstbeen kan zien is er iets niet goed , maar het kan natuurlijk ook helemaal niet zo ernstig zijn en dat hij gewoon echt weer opknapt , hoop het maar , gr.