22 mei 2025, 23:16:12

snavelsteen??? (tandsteen)

Gestart door Larissa, 28 september 2010, 20:59:02

« vorige - volgende »

Larissa

Hey hey

Vandaag had ik de jongen van Coco en Luna er even uit en ook Coco en Luna mochten even rond vliegen

Door dat ik vond dat Coco vandaag minder at als normaal heb ik maar eens even naar zijn snavel gekeken nadat ik hem heb moeten vangen
Nu zag ik dat hij binnen in zijn snavel een soort tandsteen heeft zitten tis geel met een donker randje er op ik noem het voor het gemak maar ff snavelsteen weet niet wat hier de officele benaming voor is

Ze hebben een mineralen steen, piksteen, sepiaschelp en zo'n stok waar ze zowel de snavel als nageltjes aan kunnen scherpen

Weet niet of iemand hier al eens ervaring mee heeft gehad of weet wat dit kan zijn
Tips over hoe ik dit kan behelpen zouden daarom ook heel fijn zijn
Anders wordt het een ritje VA omdat het me toch nie fijn zit

Groetjes Larissa

Manouk

heej Laris,

kan het niet zijn dat dit is van het voeren van de jongen??

neem aan dat dan de zaadjes al wat voorgekauwd en met wat speeksel zacht gemaakt of iets dergelijks..
misschien dat dit een beetje achter de snavel plakt???

k zou alleen niet weten wat hieraan te doen..

btw de kleintjes zijn echt super.....
reageer vanavond of morgen ook wel ff in je boekje..

LIefs

Manouk

Larissa

hey Manouk

Tja dat zou het natuurlijk ook nog kunnen zijn daar had ik niet eens zo snel aan gedacht  :-[

Ik weet ook niet of het mogelijk is hoor of vogels last kunnen krijgen van een soort tandsteen

groejtes Laris

Ps mooie jongen he heb je al een kleine voorkeur

Paula

Nu weet ik niet hoe tam Coco is, maar misschien zou je eens kunnen proberen om met een iets vochtig wattenstaafje langs de binnenkant van het snaveltje te 'wrijven'.
Je ziet dan zo of het vast zit of niet.
Kijk ook eens in mijn boekje:   ;)
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,34632.0.html

Groetjes van Paula en ...  :)

Larissa

Hey Paula

Zo tam is hij niet als ik hem pak doe ik dat ook met een handschoen aan want als hij je te pakken heeft laat hij niet zo snel los zeg maar  :-X

ik kan het morgen wel ff proberen want als het los zit is het gewoon ouwe voeding

groetjes Larissa

Paula

Nou, misschien als hij zo bijt hoef je niet eens met een wattenstaafje te wrijven. Als het inderdaad oud voer is, gaat het er misschien zo wel vanaf.
Je hebt dan in ieder geval wel wat meer zekerheid.
Succes!  ;)
Kijk ook eens in mijn boekje:   ;)
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,34632.0.html

Groetjes van Paula en ...  :)