4 mei 2025, 01:58:24

sommige mensen zijn echt verdorven

Gestart door Stijn dc, 20 januari 2004, 22:54:29

« vorige - volgende »

Stijn dc

sommige mensen zijn echt slecht!
bij ons in de buurt woont er een vogel handelaar, met nette kooien en goed verzorgde vogels. nu is die man in de nacht van zondag op maandag bestolen. er is een tamme geelkuifkaketoe, een ara en een 80 tal goudvinken gestolen, in het totaal voor meer dan 8000 € aan vogels.
de man verdenkt enkele nederlandse limburgers, omdat die zondagmorgen in zijn winkel waren en raar deden. na wat speurwerk zijn ze er achter gekomen dat die mannen daarvoor in nederland een kooi voor een ara en een kaketoe hebben gekocht. toeval???
de politie van nederland is direct en onderzoek gestart, maar voorlopig nog zonder resultaat.

SDC

Natalie

Ja Stijn, er bestaat echt tuig dat er alles voor over heeft als ze maar geld kunnen verdienen. Het is te hopen voor de handelaar (en voor de vogels) dat ze weer bij de rechtmatige eigenaaar terugkomen, maar ik ben bang dat er ondertussen al kleingeld van gemaakt is!

pietie

Hallo.
Hopelijk worden ze opgepakt!! >:(
Echt dom hoor wie doet nou zoiets.
Groetjes claudia
En een zaadje van Ienimnie en Pietie

Peewee! :D

Tara

Hoi Stijn

echt vreselijk gewoon, begrijp niet hoe ze dat kunnen doen >:(

giovanni

21 januari 2004, 20:52:42 #4 Last Edit: 21 januari 2004, 20:53:53 by giovanni
 >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:(

jah, je hebt 100% gelijk hoor! die mensen zijn echt beschimmelde wezens! Wie doet nu zoiets, die man had zoveel moeite gedaan om alles proper en verzorgd te houden, en dit is wat ie krijgt >:(.
Heeft ie nog andere vogels over of is het grootste deel gestolen??

grtn

>:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:(>:( >:( >:( >:( >:( >:( >:(

Stijn dc

hij heeft nog veel vogels over hor, maar dit waren de duurtste die ie had zitten. zon goudvink kost al gauw 50 € perstuk, dus dat is al niet weinig. en de prijs van een ara en een kaketoe moet ik niet vermelden zeker  ::)

SDC:D

Nes

Hoi Stijn,

jeetje, wat erg  :o! De arme man.... Daar heb ik nu echt medelijden mee. Ik hoop dat er iets uit het onderzoek komt.

Groetjes Nes.

Theetje

Hoi Stijn,

Erg he dat dit soort dingen gebeuren.
Vorig jaar is er in de buurt hier ingebroken bij iemand die allemaal papagaaien en kakatoes heeft.
Is het pronkstuk een palmkakatoe gestolen.
Beest was geloof ik 30000 euro waard :o

En het ergste was nog dat het een mannetje van een koppel was en het vrouwtje kon overlijden omdat deze vogels nu niet meer verhandeld mogen worden en ze alleen achterbleef!

Verschrikkelijk dat mensen zo iets kunnen doen. Niet alleen met vogels, maar uberhaupt inbreken. Het is verschrikkelijk om mee te maken en je voelt je gewoon onveilig in je eigen huis!

ik hoop dat ze de daders alsnog pakken.

Groetjes

Theetje

Theetje

Stijn dc

hoi

CitaatIs het pronkstuk een palmkakatoe gestolen.
Beest was geloof ik 30000 euro waard  

nah, dat is echt wel veel geld, is ongeveer zon 1.200.000 BEF waard. dat is echt wel veel!
heeft ie hem nog terug gezien?

SDC

Theetje

Hoi Stijn,

Bij mijn weten is het beest nooit meer terug gezien. En dat terwijl er nog geen 10 van in het land zouden moeten zijn (in nederland dan) ik begreep toen dat er maar 3 koppels waren waarvan dit er dus 1 was.

Ze werden wakker van het gekrijs van alle andere papagaaien, wie weet wat er anders nog meer gestolen was alhoewel het er erg naar uitzag dat dit een diefstal op bestelling was.

Ik weet eigenlijk niet hoe het ooit afgelopen is met het vrouwtje. Zover gaat mijn info helaas niet.

Groetjes

Theetje

Theetje

Hoi Stijn,

Heb het even nagezocht in het archief.

Het dier kostte inderdaad 30.000 euro en er zijn er 20 van in nederland.

De vogel is tot vandaag nog steeds spoorloos.

Groetjes

Theetje

Stijn dc

hello

waar haal je zulke informatie? lijkt me wel interessant?

Theetje

hoi Stijn

Dit stond toevallig in het archief van onze regionale krant. Het is hier tenslotte in de buurt gebeurd. Of er een site is met allemaal van dit soort meldingen weet ik niet.
Kan eens zoeken als ik niets te doen heb

groetjes

Theetje

Stijn dc

ow, ja, je hoeft niet speciaal te zoeken hoor, mss was het wel een site :D