13 mei 2025, 18:44:10

Gedrag van mijn valken ventje

Gestart door Safrena, 24 september 2010, 14:32:08

« vorige - volgende »

Safrena

Hoi iedereen

Een tijdje geleden was ik op zoek naar een valken popje voor mijn Binky, omdat hij alleen zat met twee grasjes en stapel verliefd was op mijn gras popje.
Ondertussen heb ik een super lief valken popje, beauty genaamd, gevonden voor mijn ventje.
Binky is 2 jaar, Beauty is 1 jaar allebei tam.

Er zijn voor allen dan ook heel wat veranderingen gebeurd op korte tijd. Nieuwe vriendjes, tot een  nieuwe grote kooi( huiskamer volière ) en zelfs (voor ons) nieuwe woning (verhuis)

In het begin toen ze samen waren ging dat niet zo goed, blazen naar elkaar, Beauty werd gelijk verstoten, ze was altijd alleen.
Lijkt me ook normaal in het begin gezien ze aan elkaar moeten wennen natuurlijk.
Dit is iets beter geworden, sinds ze hun grote nieuwe kooi hebben waar ze met zijn allen in zitten. Ook na de verhuis zag je weer dat het iets beter ging. Ze blazen niet meer naar elkaar, en delen samen de kamer volière zonder problemen.

Echter is het toch niet zoals ik verwacht had, beste vriendjes zijn ze niet. Mijn Binky ventje, durft nogal eens naar haar uithalen. Hij jaagt haar soms weg, (komt dan met zijn snaveltje open naar haar toe gelopen en hapt, maar niet dat hij haar pijn doet, het heeft eerder zo iets van hup weg jij )
Vind dat best heel zielig voor mijn meisje.
Wel is het zo, dat ze het allebei leuk vinden ondeugende dingen te doen, die ze niet zouden mogen doen, dan wel samen (op de nodige afstand van elkaar)

Nu was mijn vraag, of het mogelijk is dat ze toch nog meer naar elkaar toe groeien, of dat dit zo zal blijven.

Alvast bedankt

Ps nog even ter info, ze zijn samen sinds half mei, dus nu een viertal maanden.

Vele groetjes

Paula

Het aan elkaar wennen om een koppeltje te worden kan vaak even duren. Daar hoef je je niet zoveel zorgen om te maken. Ze beginnen al aardig aan elkaar te wennen, krijg ik het idee.

Wat ik mij wel afvraag is of de grasjes bij de valkjes in de kooi zitten. Als dat het geval is, zou ik ze apart zetten: de valkjes bij elkaar en de grasjes bij elkaar. Dit omdat Binky helemaal weg is van het gras popje.
Als je de vogels apart zet, heb je kans dat Binky nog meer naar Beauty trekt.

Veel succes!
Kijk ook eens in mijn boekje:   ;)
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,34632.0.html

Groetjes van Paula en ...  :)

Safrena

25 september 2010, 17:58:53 #2 Last Edit: 25 september 2010, 18:00:36 by Safrena
Hey Paula

Allereerst bedankt voor je antwoordje.
Ze zitten inderdaad met hun vieren in een grote kooi. Dit heb ik gedaan omdat Binky alles op alles zette om bij Belle te kunnen zijn. Hij heeft zich op deze manier zelfs een keer aan zijn vleugel pijn gedaan (gelukkig niks erg, klein wondje en goed hersteld) vandaar dat mijnb keuze om ze samen te zetten al snel gemaakt was, sinds dan is hij ook veel rustiger geworden.

Mijn valkjes moeten geen koppeltje worden, het mag wel, maar moet niet, als ze al gewoon vriendjes zijn ben ik daar ook al heel erg blij mee hoor. ;)

In ieder geval ben ik er al wat geruster in, dat het toch nog beter zal gaan, we wachten geduldig af

Nogmaals dank voor je hulp

Vele groetjes