kiki & koko en de bacteriele infectie

Gestart door tweety1986, 21 september 2010, 10:02:46

« vorige - volgende »

tweety1986

21 september 2010, 10:02:46 Last Edit: 21 september 2010, 10:04:41 by tweety1986
even een verhaal wat 2 maanden geleden is begonnen

ik heb al een aantal keren opgemerkt aan onze koko dat hij regelmatig aan de tralies van zijn kooi hangt, hij hangt dan gestrekt met de veren glad, met de snavel hou hij zich boven vast en strekt zich en blijft zo un tijdje hangen, met het gezicht na de muur.
nu heeft hij het steeds vaker en vooral als het schemerig begint te worden.
zelfs as ik der bij ga staan blijft hij zo hangen.....
ik vind dit vreemd en maak mij zorgen.....

verder is hij gewoon normaal actief, eet en drinkt voldoende, als hij rond vliegt, vliegt hij vrij vaak en toch wel de nodige rondjes, als hij dan op mijn schouder komt is hij aant hijgen, en als hij op adem is gaat hij zich poetsen.
ze komen omste dag uit de kooi,
de ene dag bella en rocky en de dag er na kiki en koko en zo gaat het de hele week door, om en om

15 juni heeft hij un wormen kuur gehad en op 25 juni de tweede kuur.
zie wel nog af en toe wat dunnere ontlasting, maja ze plassen natuurlijk ook

op 20 juli ben ik na hedwig gegaan in veldoven
rustig bijde kooien ingeladen en op na veldhoven,
this ongeveer un uurtje rijden.
voor bella en rocky is het de tweede keer dat ze vervoerd werden in de auto,
voor kiki en koko de eerste keer.
de heen reis ging prima, ze hebben zitten fluiten en te  klauteren door de kooi,
heb tussen door de tralies waar ze zich aan vast hielden wel nat gemaakt met wat water zodat ze toch wat vocht binnen kregen.

eenmaal aan gekomen waren we snel aan de beurt.
heb hedwig eerst alles verteld over de 4 (de geschiedenis, hoe ze zijn, wat ze eten, etc etc)

als eerste was koko aan de beurt.....
schreeuwen gillen en vliegen door de kooi....er brak paniek uit bij kiki en koko in de kooi,
toen hedwig koko eenmaal had begon het onder zoek
hij is helemaal in orde alleen de longe waren niet zuiver,
toen het uitstrijkje; koko heeft een bacterie......in zijn maag/darmen
nu zijn wel alle 'klachten'terecht.....veel drinken, dunne ontlasting, dat rare hangen tegen de avond.....
verder was koko helemaal in orde

toen kiki...... er brak weer paniek uit en ook weer schreeuwen en gillen.....
het lichamelijk onderzoek; tip top in orde, longen en hart in orde
uitstrijkje; tip top in orde

toen bella......krijssen....zo heb ik ze nog nooit gehoord
het lichamelijk onderzoek; tip top in orde, longen en hart in orde
uitstrijke; tip top in orde

toen als laatste rocky....krijssen...
het lichamelijk onderzoek; tip top in orde longen en hart in orde
uitstrijkje; tip top in orde

heb un kuur gekregen voor kiki en koko voor in het drink water voor 30 dagen,
na die 30 dagen de poep opvangen in aliminum folie en opsturen,
dan kan zij onderzoeken of de bacterie weg is.
de  conditie is van alle 4 ook in orde, echter heeft koko de slechtste conditie van alle 4

ook de treug reis ging prima, waren wel iets rustiger dan op de heen reis.
een maal thuis gekomen heb ik ze laten rusten.

na 30 dagen de ontlasting opgevangen in zilverfolie en opgestuurd, eind van de week had ik de uitslag; niet goed,
vorige week weer ontlasting opgestuurd die na het lap gaat, en daar krijg ik deze week de uitslag van.
ik hoop dat de bacterie die ze vinden verholpen kan worden met een kuur, zo niet dan moet ik kiki en koko na veldhoven brengen voor een opname.....

nu nog steeds aan het wachten......

het lichaamsgewicht
           9-7     11-8     14-8     12-9      15-9    17/18/19/20-09
kiki       122      112        106       93       100     geen zin     
koko     106      104        103       97        98     geen zin     

xxx

Coekiemonster

sjonge ... wat erg :(:(

Ik hoop dat ze gauw opknappen!
En dat je een kuur krijgt die wel zal aanslaan.
Zo sneu om het verhaal te lezen...
Maar zo te horen hebben ze een super goed baasje! die alles uit de kast trekt voor ze :D  :-*
De pupjes met Muffin ons grasparkietje

tweety1986

ik krijg morgen of vrijdag de uitslag......
het kan ook zijn dat ik ze weg moet brengen voor een opname :'( en daar vrees ik voor.

vandaag kiki en koko gewogen
koko weegt nog steeds 98 gram na 7 dagen
en kiki is van 100 gram na 104 gram gegaan in 7 dagen tijd

xxx

tweety1986

Heb gister niet de definitieve uitslag gekregen omdat ze het nog niet weten. Ze weten wel in welke groep bacteriƫn ze nu moeten zoeken. Ze hopen me volgende week meer te kunnen zeggen. Er word wel een antibiotica opgestuurd voor die groep bacterie.... Nu maar af wachten tot volgende week.....

tweety1986

Heb inmiddels de uitslag en de juiste antibiotica kuur. Moet deze echter in de bek geven. Iets wat mij niet gelukt is in het weekend. Ben vandaag bij de va geweest en ze hebben de vleugels van kiki en koko geknipt. Vanaf morgen begin ik met de kuur. Hoop dat het nu wel lukt. Heb van het weekend in ieder geval wel wat in hun drink water gedaan zodat ze toch wat binnen krijgen..... Hopen dat het me nu wel gaat lukken....

tweety1986

het is me niet gelukt,
ze blijven vechten totdat ze 'vrij' zijn
heb contact gehad met de vogelarts......
moet ze vrijdag brengen voor een opname  :o :-[ :-\

Larissa

hey Tweety

Balen joh dat het niet gelukt is, hoop dat de VA er wel wat mee kan

Sterkte

groetjes Larissa

tweety1986

Kiki en koko zitten niet in de kliniek..... De vogelarts heeft ze mee na haar huis genomen..... vind ik wel een fijn gevoel.... Maandag kan ik bellen en dan weet ze of de kuur is aangeslagen en wanneer ik ze weer kan halen....dus nu duimen duimen duimen...... This nu wel echt stil in huis zonder ze...... Had het er gister ook best moeilijk mee om ze achter te laten.....