9 mei 2025, 22:12:40

wat is dit?

Gestart door Lique, 20 januari 2004, 01:22:34

« vorige - volgende »

Mandy

Tuurlijk, maar dat is ook precies wat ik bedoel, maar door al die andere bla bla bla komt dat misschien niet meer zo duidelijk over? ::)
Het uit het lijden verlossen ging over de spreidpootjes wat Inger te laat ontdekte. ;)
Ik zou het ook juist doen als het echt niet anders kan en het beestje geen kwaliteit van leven meer heeft, dus als er alleen iets niet naar behoren functioneert dat "repareren" ,zij het breken en in een goede stand zetten, of in uiterste nood amputeren, maar dat is iets waar een vogelarts verstand van heeft, ik niet. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Lique

Hoi allemaal,

Het valkje heet Peewee, en het gaat super met hem.
Zijn nieuwe baasje is Elly, zij heeft zich ook net aangemeld op dit forum.
Ze vindt hem heel lief, en wil hem dolgraag.
Ik weet zeker dat hij het bij haar super naar zijn zin krijgt.

groetjes lique

Paul

Hoi Lique,

Fijn dat het goed gaat met Peewee en leuk dat zijn nieuwe baasje nu ook op het forum komt dan horen we wat meer over Peewee als ie wat ouder is.
Dat pootje komt wel goed denk ik hoor want hij is nog heel klein en waarschijnlijk zal als ie wat groter is weinig meer te merken zijn van wat je nu ziet aan het pootje.
Zeker als ie nu al wat heen en weer dribbelt is dat al een goed teken.

Groetjes, Paul

Barbara

Hoi allemaal,

ik heb ook zitten turen naar die pootjes, en naar mijn idee lijkt het toch op een heup uit de kom. Juist als het allemaal zo soepel is gebeurt dat misschien wel sneller. Het is namelijk zo dat het heupgewricht als het goed in elkaar zit nauwlijks zichtbaar is, het zit van binnen, het bovenste gewricht wat men dan ziet is de 'knie' maar wordt vaak aangezien voor heup. Ik kan dan alleen niet verklaren waarom de 'knie' bij het rare poten als het ware naar achteren staat, misschien omdat het zo soepel is en het beestje automatisch zijn voetje net zo neer zet als het goede pootje? Ik weet wel dat er bv honden zijn die met een heup uit de kom vrolijk rondlopen, dus dat mss bij valkjes ook wel. Misschien zit ik er wel helemaal naast, maar ik dit is wat ik ervan denk. Ik heb ook ff ter verduidelijking de 2 foto's van bijschrift voorzien.

Groetjes,

Barbara

Barbara

Inger m

Hoi Lique,
Hoe is het nu met het valkje?
Ik kwam in mijn vogelboek een stukje tegen over een 'dislocated knee' dat juist bij jonge vogels in het nest voorkomt, echter dan heeft het pootje ook een wat vreemde stand. Maar ik heb verder ook geen idee, ik vind de uitleg van Barbera ook duidelijk.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Barbara

Dank je Inger! ;-) Wat het ook is, ik hoop dat het over gaat!

Lique

29 januari 2004, 01:19:36 #22 Last Edit: 29 januari 2004, 01:21:06 by Angelique
Hoi allemaal,

Nu het jong wat ouder is, kan je het op een andere manier zien.

Foto 1 is het 'goede' pootje, foto 2 het 'slechte' pootje.
De 'foto's zijn beide in een andere positie genomen, vandaar dat het 'slechte' pootje er langer uit ziet, maar in werkelijkheid is dat totaal niet.
Het is geen heup uit de kom, daar lijkt het wel op, maar dan zou hij geen kracht hebben, en minder reflexen.
Die heeft hij wel.
Ook zou het pootje langer moeten zijn, en dat is ook niet het geval.
Het enige wat verder in mij opkwam, is een vergroeiing.
Een soort mismaking.
Verder heeft Peewee er nog steeds geen last van, en hij loopt en doet er alles mee, wat anderen ook met de pootjes doen.

groetjes Lique

Barbara

Zo lijkt het wel een extra bobbel toch, raar hoor. Ik hoop dat het goed komt!

Lique

Hoi Barbara,

Ja, daar vind ik het ook het meeste op lijken.
Maar ik snap het niet, ze heeft al meerdere nestjes gehad, en allemaal ongelooflijk gezond,zonder misvormingen.
En dan krijgt ze zo'n lief klein hummeltje met een apart pootje.
Hij heeft er geen last van, en ik verwacht ook niet, dat hij er ooit last van zal krijgen, daarom laat ik het ook maar zo.

groetjes Lique