Kan mijn valkje van een kooi naar een buiten voliere??

Gestart door Jennifer, 11 september 2010, 17:40:25

« vorige - volgende »

Jennifer

Hallo,

Ik een valkje en die zit nu in een kooi.
Wij krijgen in februari miss een buitenvoliere. We wouden eerst graag twee koppeltjes een ander koppeltje en ons valkje (popje) met een mannetje. Is het niet zielig dat onze vogel eerst binnen bij ons zit en dan naar buiten gaat??
Eerst was ze er regelmatig uit. Maar nu niet meer heel vaak omdat wij een hondje hebben. Ze krijgt al haar speeltjes mee.

Alvast bedankt,
Gr. Jennifer

Larissa

Hallo Jennifer

Jou valkje kan na 15 mei rustig naar buiten als ze daar met andere valkjes in een buiten voliere verblijft.

Mag ik vragen waarom je hondje dan niet even in een andere kamer doet zodat jou valkje toch haar beweging krijgt ?
Of als je haar los laat in de kamer het hondje goed in de gaten houden

Ik heb zelf nammelijk 2 hondjes en 4 valkjes binnen wat erg goed gaat.
Laat ze uiteraad nooit alleen bij elkaar in de kamer

groetjes Larissa

Peggel

ik kreeg van de week het antwoord dat als je een vogel naar buiten wil doen, het minimaal 5 nachten achter elkaar minimaal 9 graden moet zijn??

Larissa

hey Peggel

Dat zou heel goed kunnen ik wacht er altijd mee tot na de ijsheiligen en dat is na 15 mei...dan zijn de nachten meestal niet zo koud meer

groetjes Larissa

Peggel

ik had het namelijk gevraagd vanwege de jongen die ik hier nog steeds heb zitten, mocht er iemand zijn die ze buiten wil gaan houden is het nu dus alweer zo'n beetje te laat ::)

nouja, we blijven maar afwachten ;)

Paula

Volgens mij kan het nu nóg wel ... maar niet te lang meer wachten. Het beste kun je de vogel dan wel 's morgens in de voliere zetten als het mooi weer is (zoals vandaag). Zo hebben ze een hele dag om te wennen.
Kijk ook eens in mijn boekje:   ;)
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,34632.0.html

Groetjes van Paula en ...  :)

Peggel

dat is ook het probleem nu even.
ik weet dat 1 van mijn collega's een buiten volière heeft, en desnoods best wel 1 van mijn jongen op wil vangen, (houden dus ;D)
maar die heeft nog 2 weken vrij, dus helaas.
en dit is het laatste nest Valkjes voor mij.
dus blijven we maar hopen op iemand die ze wel in huis wil/kan nemen :D

bedankt voor je antwoord.

Jennifer

Citaat van: Larissa op 11 september 2010, 18:50:55
Hallo Jennifer

Jou valkje kan na 15 mei rustig naar buiten als ze daar met andere valkjes in een buiten voliere verblijft.

Mag ik vragen waarom je hondje dan niet even in een andere kamer doet zodat jou valkje toch haar beweging krijgt ?
Of als je haar los laat in de kamer het hondje goed in de gaten houden

Ik heb zelf nammelijk 2 hondjes en 4 valkjes binnen wat erg goed gaat.
Laat ze uiteraad nooit alleen bij elkaar in de kamer

groetjes Larissa

Als iemand de hond uitlaat is de er altijd eigenlijk ook wel uit hoor. Of wij letten heel goed op. Gisteren lag haar mandje op de bank en ze lag daar in te slapen en mijn vader zat ernaast.
maar als ze rond loopt vinden wij het toch eng wat ze is een echt jagertje ;D
Poedel gekruist met malthezer met deze soorten werd vroeger veel gejaagt dus vindenn wij het best eng.

Larissa

hey Jennifer

Ik snap best dat het eng is maar je kunt je valkje niet zomaar ineens in de kooi houden alleen maar omdat je nu een hondje hebt.

Doe het hondje dan ff in een andere kamer en laat je valkje dan ff vrij. Je valkje is ook bewegings vrijheid nodig, denk aan haar vleugelspieren deze moeten getraint blijven voor als ze straks in de voliere komt..

Je moet het zelf weten maar ik liet een valkje niet zomaar in een kooitje zitten 24 uur per dag omdat er een hondje loopt

groetjes Larissa

Paula

Citaat van: Jennifer op 12 september 2010, 09:30:10
Als iemand de hond uitlaat is de er altijd eigenlijk ook wel uit hoor. Of wij letten heel goed op. Gisteren lag haar mandje op de bank en ze lag daar in te slapen en mijn vader zat ernaast.
maar als ze rond loopt vinden wij het toch eng wat ze is een echt jagertje ;D
Poedel gekruist met malthezer met deze soorten werd vroeger veel gejaagt dus vindenn wij het best eng.

Je zult er toch aan moeten wennen dat de hond en de vogel bij elkaar in 1 kamer zijn. Goed op letten en vooral de hond erbij betrekken. Als je dat niet doet, kan de hond jaloers worden met als gevolg dat ze juist op de vogel gaat jagen dan wel opjaagt.
Ik snap wel dat je het eng vindt. Maar hoe eerder je de dieren aan elkaar laat wennen, hoe makkelijker het gaat.
Zelf heb ik een Westhighland White Terrier, een echte jachthond. Zij probeert ook elke keer achter de vogels aan te gaan. Maar ik blijf er altijd bij en corrigeer de hond als ze echt vervelend wordt.
Als je de hond niet aan de vogel laat wennen, heb je straks het probleem dat wanneer de vogel(s) buiten in de voliere zitten, de hond daar bij de vogels gaat vervelen. Dat is natuurlijk ook niet de bedoeling.
Kijk ook eens in mijn boekje:   ;)
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,34632.0.html

Groetjes van Paula en ...  :)

Jennifer

Citaat van: Larissa op 12 september 2010, 10:25:08
hey Jennifer

Ik snap best dat het eng is maar je kunt je valkje niet zomaar ineens in de kooi houden alleen maar omdat je nu een hondje hebt.

Doe het hondje dan ff in een andere kamer en laat je valkje dan ff vrij. Je valkje is ook bewegings vrijheid nodig, denk aan haar vleugelspieren deze moeten getraint blijven voor als ze straks in de voliere komt..
Je moet het zelf weten maar ik liet een valkje niet zomaar in een kooitje zitten 24 uur per dag omdat er een hondje loopt

groetjes Larissa

Hallo,
Larissa de vogel is er elke dag nog wel uit hoor.Wij snappen ook wel dat de vogel eruit moet. maar toch is het spannend :-[
maar de vogel heeft ook wel een grote kooi maar is er ook vaak uit. Nu ik dit typ kom nu in deze zin de vogel eruit :D en de hond ligt naast mijn zus op de bank :) Paula wij durven de hond er egt niet bij enzo je weet maar nooit onze vogel loopt ook vaak op de grond dus durven wij het niet aan. En op konijnen jagen vind ze ook heel leuk maar dat mag niet. Maar achterhuis hebben wij ook 2 konijntjes en die laat ze  ook met rust dus als we een voliere krijgen laat ze de vogels ook wel met rust soms rent ze achter de konijnen aan als ze in hun hok zitten. Maar onze konijntjes lopen ook weleens los achterhuis maar dan mag de hond er ook niet bij. dus het valt met de voliere straks ook wel mee denk ik. Maar bedankt voor je reactie ;) Maar ik heb nog een vraagje is het niet zielig voor Q.t. (onze vogel) dat ze dan niet meer bij ons binnen zit?

Larissa

Hey Jennifer

Nee zielig is het niet als ze daar valkenmaatjes krijgt
Als je haar daar alleen in doet (in de voliere) ja dan is het wel weer zielig

S6 en groetjes

Jennifer

Citaat van: Larissa op 13 september 2010, 12:49:24
Hey Jennifer

Nee zielig is het niet als ze daar valkenmaatjes krijgt
Als je haar daar alleen in doet (in de voliere) ja dan is het wel weer zielig

S6 en groetjes

Dankje voor de reacties allemaal.