7 mei 2025, 15:59:11

Weigert medicijnen

Gestart door Aileen, 10 september 2010, 18:20:29

« vorige - volgende »

Aileen

Hallo iedereen mijn valkje elvis heeft een beginnende luchtwegenontsteking en parasieten
Maar nu wilt het arme beestje zijn medicijnen niet in nemen
als ik hem pak bijt hij boos op de handdoek en schud met zijn kopje heen en weer zodat hij de spuit niet hoeft te pakken ik heb er al een klein beetje siroop bij gedaan om het minder bitter te maken
Maar het helpt gewoon echt niet
Hebben jullie tips hier voor
Ik heb mijn valkje nog maar vanaf zaterdag en hij was aardig tam al aan het worden denken jullie dat ik hem nog goed tam ga krijgen nu ik hem dit allemaal moet aan doen?
Liefs aileen

Peggel

Aileen

Iverquantel drops en baytril krijgt hij

Peggel

Baytril moet je door het water geven;)
dat andere ken ik niet, zal eens even gaan Googlen of ik mss iets anders kan vinden dan jou gelukt is.

Peggel

die Iverquantel drops moet inderdaad oraal gegeven worden, hoelang moet hij dat krijgen?
ik las ergens dat diegene het 4 dagen moest geven
is er geen arts in de buurt die je dan kan/wil helpen om dit toe te dienen?

Aileen

Ow heel erg bedankt wat raar dat de dieren arts dat niet zei ik heb voor alle bij een spuitje gekregen.
En toen ik belde dat het niet lukte moest ik het gewoon nog een keer proberen.
Dus denk niet dat ze me kunnen helpen.
hij krijgt het 3dagen wel dan 3dagen niet en dan weer 3dagen wel dan zal het over moeten zijn.

Peggel

dan heb je nog wel wat voor de boeg, want hij zal het toch binnen moeten krijgen, en met dwang moet je weer uitkijken dat het niet per ongeluk in de luchtpijp terecht kom.
spuitje in het bekje een beetje naar de zijkant duwen.

ik weet het zal niet makkelijk zijn, en zeer frustrerend kunnen werken want je vogel zal een beetje in paniek raken, maar helaas... het is even niet anders, dus je moet doorzetten, en straks als het voorbij is gewoon gruwelijk verwennen maar ;D ;D

Marloes468

11 september 2010, 16:16:15 #7 Last Edit: 11 september 2010, 16:17:49 by Marloes468
Hoi!

Met een handschoen gaat het beter omdat je dan meer grip hebt dan met een handdoek.
Hou hem met zijn vleugels tegen zijn lijfje aan stevig vast, je hele hand om hem heen en probeer tegelijk ook met wijsvinger en middelvinger zijn kopje in bedwang te houden.

Dan met je andere hand de spuit in zn snaveltje stoppen.

Sterkte!

Marloes