izzy's en alpha's nieuwe huisje; 13-12 izzy en alpha in hun nieuwe kooi!!

Gestart door hermelien1989, 9 september 2010, 09:46:12

« vorige - volgende »

hermelien1989

Hoi allemaal!!
na een hele lange tijd hier weer eens een berichtje van mij en izzy!!

sinds 1 maandje nu ben ik gaan samewonen met mijn vriend en daar hoort izzy natuurlijk gewoon bij...
Hij heeft zijn geliefde baasje (mijn vader) moeten verlaten en staat nu bij ons in de huiskamer :)

Op het moemnt mag hij nog niet zo veel losvliegen omdat er 1 deur nog niet geschilderd is (wordt dit weekeinde gedaan).
Als dat klaar is mag hij als ik aan het studeren ben lekker losvliegen :)

omdat hij dus zo weinig loskomt schreeuwt hij nu jammer genoeg wel verschrikkelijk (tot grote ergernis van mijn vriend)....

zometeen zal ik nog een paar foto's maken van mijn grote vriend !!
groetjes hermelien1989

Caroline

9 september 2010, 09:49:53 #1 Last Edit: 9 september 2010, 09:51:37 by Caroline
Hey Sanne,

leuk dat we weer eens kunnen lezen over jou en Izzy.

Heeft Izzy trouwens nog een nieuw vriendje erbij gekregen .... ooit lang geleden schreefje daar over. Je was op zoek naar een lutino man. ;)

Gefelciteerd met het samen wonen.  :D

Ik kom uiteraard nog even teurg voor de foto's.

Groetjes van Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

hermelien1989

9 september 2010, 09:54:59 #2 Last Edit: 9 september 2010, 10:37:18 by hermelien1989
hoi caroline
\jammer genoeg heb ik geen vriendje voor izzy erbij... ik durf het namelijk niet aan...
soms komt de kanarie van mijn oma op vakantie en daar gaat izzy dan bij op de kooi zitten en hem gewoon aanvallen....
ik ben dus bang dat het niet meer gaat ....

ik heb dus ookj geen zin om hier dadelijk te zitten met 2 valkjes die niet bij elkaar kunnen...

de foto's worden nog gemaakt, maar ik moet me eerst even aankleden :P (ik heb nog steeds vakantie :P )

edit: grrr... foto's lukt niet... komen dus wat later vandaag

bobbie

Schreeuwen los je over het algemeen op door een andere vogel erbij te zetten.

Hoe oud is Izzy? Ik verbaas me erover dat je denkt dat ie niet met een andere vogel (valkparkiet) kan.
Met goede begeleiding (qua aan elkaar laten wennen en bij elkaar zetten) moet dat echt lukken.
zeker nu in je nieuwe huisje, dat is haar domein nog niet, alles is nog vreemd voor haar. Reden temeer om haar aan een nieuw vriendje te laten wennen.

Ik vind het altijd zielig, 1 vogel. Ik heb hier opvangvalkparkieten, bijna allemaal probleemvogels omdat ze alleen zaten (plukkers, gillers). Hier gilt er geen een hoor, want ze hebben gezelschap. ;)

Groetjes, nel :)

hermelien1989

hoi nel
izzy is nu 5 jaar
we merken gewoon dat izzy bijvoorbeeld de kanarie echt niet leuk vind...
de kanarie gaat dan wel nooit los...

ik wil no altijd het leifst een vriendje erbij voor izzy, maar wat als het niet goed gaat...

nu hij ee hele tijd lekker buiten d ekooi is geweest is hij gelukkig een stuk rustiger :)

bobbie

Een kanarie en een valkparkiet spreken verschillende talen.

Misschien mag iemand zijn valkparkiet bij je logeren? Kijken hoe ze daar op reageert? Alleen is maar alleen. :-\

hermelien1989

daar dacht ik ook al aan, maar hoe krijg je iemand zo ver.... ik wil niet dat er iets met het andere valkje gebeurt.....

ik ga eens rondkijken... ik zag namelijk dat er iemand van het forum dicht bij mij in de buurt woont...

bobbie

Ik weet niet welke stad je woont. Ik woon in de buurt van Rotterdam.

hermelien1989

9 september 2010, 13:04:33 #8 Last Edit: 9 september 2010, 13:16:05 by hermelien1989
ik woon in heerlen, in zuid-limburg dus...
ik ga hier op het forum zometeen eens een oproepje plaatsen...
mijn vriend vodn een vakantievalkprakiet om het uit te proberen wel goed :) maar wel met duidelijke afspraken

weet jij bij welk onderwerp ik het topic zou kunnen zetten?

edit: ik heb hem bij gezocht/te koop gezet

bobbie

Je zou het bij DIVERS of ANDERE VRAGEN kunnen plaatsen.

Wat je ook kan doen:

kijk bij dierenasiels bij je in de buurt of die een valkparkiet hebben zitten, liefst tam natuurlijk.

Volgens mij mag je 14  dagen proberen of het klikt, maar dat kan je in ieder geval navragen. Lukt het, dan heb je gelijk een vriendje voor je valk.

Het nadeel van mijn voorstel is dat het wel kan klikken met de logé, maar die moet dan weer weg, terug naar zijn eigen huisje. En het hoeft niet persé met iedere valkparkiet te lukken.

Dus mijn 2e plannetje, qua dierenasiel, lijkt mij nog beter want als het klikt kan die gelijk blijven. Bovendien heeft dan een zielepoot weer een nieuw huisje. ;)

bobbie

Even voor je gekeken via Amivedi. In brabant zitten er verschillende in asiels.

http://www.amivedi.nl/site/frame4.htm

Zo kan je diverse provincies aanklikken om te kijken of er iets zit.

Staat er niets bij Herplaatsing op deze site?
Dan kunnen er ook eventueel afspraken gemaakt worden, dat als het niet klikt dat ie dan terug gaat naar zijn adres.

Succes, Nel

bobbie

Er staat bij herplaatsing ook een vogeltje uit Roermond.
Misschien kan je daar iets mee? Belangrijk is hele goede afspraken te maken.

Wat je ook doet, succes ermee.

Groetjes, Nel

hermelien1989

hoi
bedankt dta je meezoekt :)
die uit roermaond is dnek ik niets voor mij...
ik heb ervaring met handopfok (van izzy), maar ik ga vanaf maandag weer volledig naar school...
ik ben nu inderdaad rond aan het zoeken...

hermelien1989

ik heb op marktplaats op iemand gereageerd die ging stoppen met zijn hobby.
Ik ga op het moment veen uit naar het 'lenen'van een valkje omdat het anders toch misschien wel weer lastig wordt (ik ga me ook snel hechten, en bij zo'n vogeltje weet je tch dat hij/zij  weer weggaat)

bobbie

9 september 2010, 14:23:27 #14 Last Edit: 9 september 2010, 14:26:21 by bobbie
Heb je de mogelijkheid om eventueel 2 kooien neer te zetten? Want daar moet je dan wel vanuit gaan, voor het geval het niet klikt. Zelf denk ik dat het klikken op zich wel mee zal vallen, maar voor het geval dat ..........



O, ik las bovenstaand berichtje denk ik verkeerd. Er staat een woord in waarvan ik niet weet wat je bedoeld

Ik ga op het moment veen uit naar het  etc. ??? :P ;)