5 mei 2025, 20:52:23

Jongen afgestoten

Gestart door pirpir, 6 september 2010, 11:55:04

« vorige - volgende »

pirpir

Hallo, heb een koppel waar ik al 1 nestje van heb gekregen, goede gezonde jongen uit gehad, nu weer een nestje, eerste ei uitgekomen, en al gelijk aangevallen, stukje van de vleugel en nagerls van afgebeten,resultaat: DOOD !!
2 e eitje kopje door de schaal, ei ligt buiten het nest !
wat nu  ???
heb net de eischaal erafgehaald, leek erop dat die het niet zelf kon, de eidooier zit er nog aan, dat heb ik ook zo gelaten natuurlijk...
maar wat als deze nu ook wordt afgestoten net als het andere jong ???
alle advies welkom...

Saar

Als de dooier nog aan het kleintje vast zit, dan was deze er nog niet aan toe om uit het ei te komen. :-\ De kans dat dit kleintje ook dood gaat, is vrij groot. Heb je iets verandert in hun kooi of verblijf?

pirpir

nee, heb niks veranderd, heb alleen de bovenste schaal erafgehaald, hij ziet er ook echt futloos bij, maar dit ei lag ook niet naastr de andere eieren...
de kans dat deze donsje overleeft is ook niet groot, net als het andere donsje...
ik wil het wel gaan proberen op de voeden, maar overleeft die niet omdat hij nog heel erg klein is..

pirpir

Jongen is overleden, bij nader onderzoek, zag ik dat er een stukje van zn snavel af is gebeten...
rip hoe je ook mocht heten... :'(

Coekiemonster

wat sneu :(:(

RIP kleine ukkie
De pupjes met Muffin ons grasparkietje

pirpir

vandaag weer 1 geboren
hoorde hem vanmorgen piepen
onder zn moeder, later even gekeken zat die onder het bloed, zelfde verhaal, alle nagels en stukje van de vleugels afgebeten, heb het vermoeden dat het door de vader komt
heb het jong er gelijk uitgehaald en warm gezet, hoop dat ik deze wel kan redden...ik doe mn best... ???

channie

Heb je niet kunnen zien wie er bloed aan de snavel had?
Anders zou je ze misschien kunnen scheiden (pa en ma )

Heb hier het zelfde meegemaakt, die van mij hebben het alleen overleefd, en ik heb het te laat door gehad waar door ik ze later heb moeten laten inslapen  :(

Nu een nieuwe ronde gedaan ( met een back-up koppel ) en die is gelukkig goed gegaan :)

Hoop voor je dat het goed komt

Gr chantal

pirpir

nee dat niet, maar ik weet het bijna zeker dat het het mannetje is geweest, want vanmorgen zat het popje in het blok, later tegen de middag zaten ze er allebei in, en toen ik ging kijken na dat het mannetje eruit was, lag die in een hoek van het blok, ijskoud en bloed overal, dus is het zeker het mannetje geweest
maar als er nu weer een ei uitkomt, zou het vroutje er voor kunnen zorgen of moet ik hem zelf gaan verzorgen, weet dat het risicovol is, maar wil het me geen 4e keer laten overkomen...

hilde

weet je soms niemand in jou buurt die een koppel heeft die nog aan het broeden is waar je de eitjes kunt henen brengen ?

pirpir

nee, ik weet niemand...
het donsje leeft nog, heb hem in een doosje gedaan met een lamo erin, en een digitale thermometer, hou het steeds heel nauw in de gaten, als die het vandaag overleeft(dat hoop ik tenminste) moet ik verder met de hand gaan voeren, heb al eivoor fijngemalen heb ook al pap thuis voor nood, dus alle voorzorgsmaatregelen heb ik al...hij is nu wel gehandicapt, maar ja, wil hem ook niet dood laten gaan...
is hou jullie wel op de hoogte...
alvast bedankt voor de snelle reachties...
ik zal ook eens wat foto's plaatsen, donsje is helemaal uitgeput, en rust nu goed uit...

pirpir

Hier een paar foto's van het donsje...

Uploaded with ImageShack.us

carco

Wat bizar zeg  :'(
Ik hoop heel erg dat het je lukt.
Is er anders niemand die bij je in de buurt woont die een koppel op eitjes heeft?

Succes!

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

*Yvon

Hoi hoi

Ik ga even keihard zijn.  :-\
Als ik het goed zie,heeft het kleintje geen 1 teentje meer.  :-\
Als dat zo is dan moet je er maar eens heel goed over na gaan denken om dit kleintje wel moet blijven leven.
Dit kleintje gaat dan als een bodemvogeltje door het leven.  :-\
Het zal nooit echt goed kunnen klimmen.  :-\
Dan is het nog maar te hopen of het wel kan vliegen.  ::)

Sorry..........  :-*

Groetjessss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

pirpir

nee niemand die ik ken of weet...
ik snap het niet, deze ouders hebben bij hun 1ste nest 2 jongen grootgebracht, zonder problemen, bij hun 2 e nestje nog een jongen gehad van ongeveer een week of 2, door de schrik dood gegaan waarschijnlijk, de rest van de uitgekomen eieren aangevreten door pa, ik snap het gewoonweg niet, iemand mss die hierover meer weet te vertellen ???

pirpir

ja dat weet ik, maar ja dit is de 3e die het niet gaat halen, moet ik hem maar zo dood laten gaan ??
dan maar een bodemvogeltje, heeft die iig wel een groot huis waar die zich kan ronghangen ookal zou die mss niet kunnen vliegen...
maar ik snap wat je bedoelt hoor ;)