5 mei 2025, 13:44:38

Wie kan me raad geven aub?!?

Gestart door molmuse14, 3 september 2010, 16:07:44

« vorige - volgende »

molmuse14

Hallo allemaal;  :-[
Ben niet nieuw hier maar door omstandigheden lang weg geweest.Mijn valkje (pop) genaamd Jacco is net 6 jaar oud en omdat ik vaak,lang ziek ben geweest met opname's is ze vaak van huis geweest.Nu was ze bij iemand die -tig valkjes heeft en anders soorten vogels dat ze,denk ik,naar een mannetje verlangt.
Haar gedrag is kroels met veel geluidjes en erg aanhangkelijk bij mij dat ik er soms stapel van word.Ze volgt me echt overal en viegt vaak op mijn hoofd.
Nu is mijn brandende vraag wat kan ik het beste doen een jonkie ( wildkleur man) of een ouder valkje van pakweg 2 jaar? Dat vrouwtje wat Jacco had (10 weken ) voor oppas tydens opname zei me te wachten tot volgend jaar.
Ik twyfel nog steeds want ik had een pop van 7 jaar gekregen en dat liep verkeerd tussen beiden.
Aub  reactie!!!    Groetjes  Molmuse14 & Jacco. ??? ???

Roy

Het is nu wel laat om nog een nestje te laten maken. Je kunt natuurlijk wel een man erbij zetten en de eitjes vervangen door nepeieren.

Ik ben geen kweker, maar als je gaat voor een jong mannetje, moet hij wellicht wel al geslachtsrijp zijn om te snappen wat hij met alle aandacht van Jacco moet. Het nadeel van een tweejarig mannetje is dat je hem waarschijnlijk moeilijker erg tam krijgt, als hij dat nog niet is.

Paula

Kan het niet ook zo zijn, dat de vogel jou zo gemist heeft, dat ze jou nu niet meer uit het oog laat? Veel bij je wil zijn omdat ze jouw aandacht gemist heeft?
Natuurlijk kun je er altijd een ander valkje bij zetten, maar ik ben van mening dat Jacco nu zo aanhankelijk is, omdat ze jou gemist heeft.
Kijk ook eens in mijn boekje:   ;)
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,34632.0.html

Groetjes van Paula en ...  :)

molmuse14

Hallo Roy & Paula;
Dat kan ook dat ze me erg gemist heeft al die tyd.We zijn onder ons tweetjes en ik had haar beloofd dat als alles goed zou verlopen dat ik een tweede valkje erbij zou nemen en meteen een grotere kooi.
Helaas het liep allemaal anders tussen beiden.Ik weet het eerlijk (nog) niet wat ik zal doen volgend jaar dan.

Roy daar twyfel ik dus ook aan om een jongkie erbij te zetten.ik ben bang dat ze moederlijke gevoelens gaat vertonen want bij dat vrouwtje hjad ze niks met jongkies wel met de oudere mannetjes.
Het is moeilijk zowel voor mij als voor Jacco zelf.

Bedankt in ieder geval alvast. Groetjes Molmuse14.