Jongen van lutino pop en wildkleur man

Gestart door Roy, 1 september 2010, 20:19:26

« vorige - volgende »

Roy

1 september 2010, 20:19:26 Last Edit: 1 september 2010, 20:58:29 by Roy
Hoi allen,

Graag zou ik een wildkleur man aanschaffen. Nu heb ik iemand die een jonge parkiet aanbiedt waarvan moeder een lutino is en vader een wildkleur. Verder heb ik geen informatie over mogelijke splits van de ouders. Jongen zijn een wildkleur en een gele opaline.
Kans dat de wildkleur een man is, is 50:50 toch? Of maak ik een rekenfout?

Weet iemand een betrouwbare kweker rond Tilburg?

bob

hoi roy,

kweker in tilburg he

ik weet er daaar geen in de buurt miss op google kijke of tenstoonstellingen in de buurt mvg

en kwa split en 50/50 en zo weet ik ook niks van af sry

carco

1 september 2010, 20:58:58 #2 Last Edit: 2 september 2010, 17:12:52 by carco
Wat bedoel je met gele opaline?
Een opaline lutino of een gewone opaline?
De wildkleurtjes kunnen inderdaad zowel mannen als poppen zijn.

Groetjes: Caroline.

Klik op het plaatje voor onze site!

bob

en nog te vergete te zegge

pas op met dierenwinkels sommige en kwekers ze zegge dat je bv een man heb en het niet zo is je kan het verschil checken jong nog niet goed en mooi op kleur en de wange zijn nog paar dof rood

man/pop

man is mooier als popje en de wange zijn feller mvg

Paula

Je zou eens kunnen informeren bij Faunland Baloeke in Tilburg. De mensen die deze winkel runnen, zijn kwekers (van de kakariki) met een hart voor dieren.
Zij kunnen jou misschien aan een valkparkiet helpen.
Kijk ook eens in mijn boekje:   ;)
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,34632.0.html

Groetjes van Paula en ...  :)

Roy

@ paula
Bedankt voor de tip. Zal er eens informeren. Heb zojuist op hun website gezien, dat ze zelf alleen oudere vogels hebben (6mnd).  Ik wil er graag van zo'n 8 weken, in de hoop ze zo tam mogelijk te maken. Of is dat te jong?

Paula

2 september 2010, 01:34:28 #6 Last Edit: 2 september 2010, 09:16:57 by Paula
Nee hoor, dat is juist een hele mooie leeftijd.
De valkjes zijn dan oud genoeg om zelfstandig te kunnen eten en jong genoeg om tam gemaakt te worden. Het is natuurlijk wel het beste als het jong al aan handen en mensen gewend is. Je krijgt ze dan wel wat makkelijker tam.
Veel succes met de zoektocht!

PS. Daarnet nog even mail gekeken. Ik had al aan een van de 'eigenaars' gevraagd of ze toevallig valkjes hadden. Het bericht wat zij mij stuurde:
'Nee helaas geen valkparkieten. is het nu ook geen tijd voor, tenminste niet voor buiten kwekers dus jammer'
Maar goed, als je er in de buurt woont, kun je er altijd even gaan kijken. Dan heb je ook een indruk van de winkel.

Paula

Ik ben ook eens aan het rondkijken voor je en zag deze advertentie:
http://www.vogelmarktplaats.nl/add_detail.asp?ber_id=196230&rub=11
Is dat misschien iets? Ik weet niet of er wildkleur bij zit, maar ze zijn wel jong, zelfstandig en bij jou in de buurt.

carco

Citaat van: bob op  1 september 2010, 21:04:40
en nog te vergete te zegge

pas op met dierenwinkels sommige en kwekers ze zegge dat je bv een man heb en het niet zo is je kan het verschil checken jong nog niet goed en mooi op kleur en de wange zijn nog paar dof rood

man/pop

man is mooier als popje en de wange zijn feller mvg

Dit klopt dus echt niet.
Je ziet bij een man of pop geen verschil in wangen.
Ook zijn ze niet mooier van kleur.

Groetjes: Caroline.

bob

nou carco bij de mijne wel en ik hooor het van ervare kwekers in de buurt dus ja je heb het miss op lutino maar over wildkleur en geelwang waar ik koppel in heb wel hoor

roy ik heb nog 2jongen van dit jaar 3a4maande oud geringd mail me als je wil woon beetj ein de buuurt in boz

Roy

Inmiddels heb ik contact gehad met een hobbiekweker die ik op Valkparkiet.com heb gevonden. Zij heeft een nestje van begin augustus. Heb een wildkleur man gereserveerd. Als hij eind september zelfstandig is, mag ik hem ophalen. Ik ga dus maar kruisjes zetten op de kalender...

@ Bob: bedankt voor het aanbod maar als gezegd nie meer nodig en lezen is makkelijker als je interpunctie dus punten en kommas gebruikt  ;D (= grapje, no offence intended)

bob

oke geen dank hoor veel succes ermee he roy  ;)

carco

Citaat van: bob op  2 september 2010, 17:44:41
nou carco bij de mijne wel en ik hooor het van ervare kwekers in de buurt dus ja je heb het miss op lutino maar over wildkleur en geelwang waar ik koppel in heb wel hoor

Dit is misschien iets voor discussie, maar het is dus echt niet waar.