27 april 2024, 12:18:37

ff Voorstellen

Gestart door Couteaudenboef, 31 augustus 2010, 02:00:58

« vorige - volgende »

Couteaudenboef

hallo

Wij zijn sinds vrijdag in het bezit van 7  ;D valkparkieten
allemaal broertjes en zusjes .
3 geparelde wildkleur en 4 gewoon wildkleur .
De 2 oudste zijn 6 maand en de 5 jongste 3 maand .
Nu heb ik al wat opgezocht over hoe ik het geslacht moet bepalen maar ik durf het echt niet zeggen  ;D Hebben nog allen dat Visgraatmotief heb nog geen machogedrag of fluittonen opgemerkt en ben toch al constant thuisgeweest  :D
Als ze hier vrijdag aankwamen waren ze alles behalve handtam ; beten tot bloedens toe .
Vandaag zijn wij toch al heel trots om te zeggen dat er 3 van de zeven zelf op ons hand komen zitten als we op zeggen en 2 andere als er eten te bespeuren valt ook eens komen piepen en dan mee een ritje op de hand maken richting de buitenkant van de kooi dus ons resultaat op 4 dagen is 5 vogels die op hun kooi gaan . Als we met ze bezig zijn zetten we continue het liedje van the lonely sheperd op zij worden hier zo rustig van :D Kroelen komt met nog geen een van allen aan bod want dan bijten ze nog  ;D en Valkje , een van de geparelde jongkjes ook die van men avator gaat al heel het huis mee op de hand en komt op de laptop zitten  ;D Supper trots haha ga er zo snel mogelijk foto's van hen opzetten en ben eens benieuwd naar de reactie's  ;D
Bijgevoegde Foto's zijn allemaal met Valkje na de eerste dag

Caroline

Ik vond dit berichtje van je hier ergens op het forum .....

Citaat van: Couteaudenboef op 31 augustus 2010, 01:01:44
Ieders zijn prijs toch  ???
Bij ons gaan ze per koppeltje weg voor 35 euro of 20 euro per stuk . Wij vinden dit voor onze vogeltjes een eerlijke prijs
Ze zijn nog niet volledig handtam ...
Maar als ik mijn tijd er insteek en me er toch echt  met ga bezighouden met mooie tamme vogeltjes te kweken en verkopen zou ik er tam toch ook graag een 35 euro voor hebben of 30 dat zal dn nog wat puzzelen zijn  :-\
En als ze hier moeilijk doen verwijs ik ze vriendelijk door naar de dierenwinkel hier wat verderop daar zijn ze 30 euro per stuk en dan kan je nog niet in hun buurt komen  ;D


Nu schrijf je dat je sinds vrijdag in het het bezit bent van 7 valkjes, broertjes en zusjes ....  ???

Begrijp ik nu goed dat je 7 valkjes hebt opgekocht om ze duurder weer te verkopen??  :(

Ik mag toch hopen dat je deze broertjes en zusjes niet als koppeltje wilt door verkopen, dat is namelijk inteelt.

Misschien is het verstandig om je eerst eens goed in te lezen, hier op het forum is heel veel nuttige informatie te vinden.  :)

Succes!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Couteaudenboef

Is idd een berichtje van mij en ze zijn niet opgekocht om duurder te verkopen  ;)
Is voor ons een mooie kans om ons in te werken en de wereld van de valkparkieten te verkennen :) zij hebben geen nestkastje en eitjes worden meteen weggehaald  ::)
Een vriendin van me koopt er binnekort 2 mannetjes of vrouwtjes over als ze tam zijn heeft ze zelf voorgesteld en zij is op de hoogte dat het broertjes en zusjes zijn :) dan willen we er zelf 2 bij houden om eventueel in de toekomst mss voor ieders een partner te zoeken en er dan 1 keer per jaar eens een nestje van te laten komen :) de 3 die dan nog over zijn gaan wss naar mijn zus voor de zelfde prijs als wij ze gekocht hebben :) en zij doet nu haar laatste jaar dierenverzorging dus weet ook dat broertjes en zusje geen kleintjes mogen hebben . Dat was mijn visie hoe ik het in de toekomst zou doen moest ik beginnen met het kweken :) maar is zeker nog niet voor het komende jaar omdat ik eerst alles maar dan ook alles over hen wil weten :)

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Couteaudenboef

Citaat van: Caroline op 31 augustus 2010, 15:30:24
Gelukkig ....  :)


Ja hoor de enige dat mishandelt word ben ik zelf met ieders hun valkjes tam proberen te krijgen tot sommige nog tot bloedens toe  ;D Maar alles in het voordeel van de vogeltjes hoor  ;)