3 mei 2025, 20:12:08

mijn valkje fluit niet

Gestart door marloes343, 28 augustus 2010, 15:08:37

« vorige - volgende »

marloes343

hoi

Ik heb een vraag:
Mijn vriend en ik hebben sinds vandeweek een valkje in huis.
We vinden het beide erg leuk en zijn er ook zeker heel blij mee.
alleen nu is het geval, dat ons valkje niet fluit.

is dit nogmaal?

we maken ons toch wel een beetje zorgen

groetjes marloes

hilde

ben je zeker dat het een mannetje is?

marloes343

hoi

volgens de kweker was het een mannetje
om heel eerlijk te zeggen weet ik niet hoe ik dat kan zien

bobbie

Hoi hoi,

je vogeltje moet nog acclamatiseren, nog wennen. Hoe meer hij went, hij meer je hem zal horen. Als het een mannetje is kan je hem op een gegeven moment ook leuke deuntjes leren of misschien praten.

Eet tie goed? Slaapt ie met de kop in de veren en op 1 pootje? Zijn de poepjes goed?

Als dat allemaal in orde is, zou ik me geen zorgen maken.
Wel gewicht even in de gaten houden.

Groetjes, nel :)

marloes343

hoi hoi

ja eten doet hij zeker goed, hij eet ook al uit mijn hand enzo dus volgens mij is ie ook al aardig tam :D

alleen zijn poep is een beetje verschillend van keur meestal is het bruin ma het kan ook heel waterig wit zijn ma ook wel eens zwart wit en dan iets minder waterig en ik voer hem alleen ma de zaatjes van de dieren winkel.

gewicht weet ik niet ma als ik het zo zie is ie nog wel goed op gewicht en ik heb ook nog niet echt opgelet hoe hij slaapt dat zal ik dan ook even in de gaten houden hij heeft wel een kaal plekje op zijn rug zitten kan het zijn dat daar nog veren moeten groeien het lijkt ook of hij daar nog beetje donsjes heeft zitten het is ook nog een heel jong dier

groeten marloes

bobbie

Hoe oud is tie dan? Is tie al volledig zelfstandig?

Zwart bij de ontlasting kan duiden op zelfvertering, oftewel te weinig eten naar binnen werken.

Caroline

Ik heb een ventje, 5 jaar oud inmiddels en die heeft nog nooit 1 toon gefloten ....

Nu heeft hij inmiddels 8 nesten groot gebracht samen met zijn popje en ik hoor van bijna alle nieuwe baasjes van zijn zonen dat die zonen zo prachtig kunnen fluiten en sommige praten zelfs een beetje.  ::)

Het kan dus zomaar dat jou ventje nooit gaat praten.  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.