26 juni 2025, 09:01:50

Gillen, krijsen en piepen

Gestart door kleinschaapje, 27 augustus 2010, 12:38:50

« vorige - volgende »

kleinschaapje

Hmm, ik ben benieuwd of er nog een reactie komt op onze vraag.  ::)

bobbie

Citaat van: kleinschaapje op 29 augustus 2010, 20:48:11
Hmm, ik ben benieuwd of er nog een reactie komt op onze vraag.  ::)

Zoals ik al duidelijk heb gemaakt ligt het gillen voor het grootste gedeelte aan jezelf. Zo zal het ook met een eventuele 2e valkparkiet gaan. ::)

groetjes, Nel :)

smiley

Hallo kleinschaapje

Ik heb dit probleem ook aan de hand gehad en was ten einde raad na een half jaar .
Ik heb er toen een popje bij gekocht en het gillen werd al snel een heel stuk minder .
Na twee weken was ik blij dat ik het had gedaan ,en inmiddels wonen er hier al 11 valkjes .
Deze 11 maken met z'n allen minder herrie als Smiley toen alleen .
Maar soms als je pech hebt kan het ook zo zijn dat de ander gaat meedoen ,daarom is mijn advies dan ook een popje erbij .
Of zoals Nel adviseerde het negeren volhouden ,ondanks dat dat moeilijk is .

Groetjes Conny

bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

bobbie

Natuurlijk is het altijd beter 2 vogels te hebben dan 1. Gezelschap werkt alleen maar positief.

wel zal je je eigen gedrag naar de vogels goed onder de loep moeten nemen.

Ik zou er voor gaan, alleen al voor je vogel zelf, gun hem een soortgenoot. ;)

groetjes, Nel :)

kleinschaapje

Ik heb iedereen hier thuis even verteld wat de regels zijn als Jip krijst. Tot nu toe gaat dat goed, ze krijst al iets minder..
Gisteravond zat ze in de kooi en als we gaan eten mag ze meestal mee eten, maar omdat ze zo zat te krijsen heeft ze de hele avond moeten wachten. Ze hield het nogal lang vol, maar na een paar uur (!) zat ze stil op haar stokje in de kooi. Toen ze eruit mocht was ze heeeeel blij en heeft verder rustig zitten spelen en tv zitten kijken :) Dus qua krijsen gaat het wel beter. En een tweede valkje erbij nemen, tja daar moeten we nog even goed over nadenken.
Ik denk trouwens ook dat ze broeds is (ze gaat constant kippetje zitten als mn vriend thuis is) en dat ze daarom zo boos tegen mij doet. Dus ik heb tegen mijn vriend gezegd dat ie haar niet meer zo moet aaien als ze kippetje gaat zitten! Dan gaat het vast wel over binnenkort.

Bedankt voor alle reacties! :)