29 april 2024, 16:44:28

Leren van ouders

Gestart door channie, 27 augustus 2010, 11:30:37

« vorige - volgende »

channie

ik vroeg me af of de jonge vogels die hier zitten dingen van de ouders overnemen?

Bijvoorbeeld...
De ouders zijn niet altijd even blij met vingers (het er op stappen) maar komen nu toch wel regelmatig bij ons zitten, zullen de jongen dat gaan overnemen? of moet je het de jongen ook echt gaan leren?
Kortwieken gaat bij mij niet gebeuren omdat ik dat niet eerlijk vind tegenover de jonge vogels.
Heb sinds bijna 2 weken een nieuwe jonge valk erbij ( die volgens de vrouw handtam was ) nou dat is dus helemaal niet zo, die ziel is gewiekt dus hij kan gewoon niet weg vliegen, dus hij moet wel blijven zitten of een rotklap op de grond gaan maken :-X


Gr Chantal

channie


bobbie

Hallo Channie,

De meeste mensen zitten nu lekker in het zonnetje  8), met dit mooie weer kan het wel eens wat langer duren voor je antwoord krijgt ;)

ja, de jonkies nemen dingen over van hun ouders, maar aan de tamheid zal je toch moeten werken. Als je tamme ouders hebt en je 'werkt' niet met hun kindjes, worden ze nooit zo tam. Ook speelt het karakter een rol. Het kan wel eens zo zijn dat er een jong tussen zit die amper tam te krijgen is, of een jong waar je bijna niets voor hoeft te doen.

En nog iets. Je schrijft over een nieuwe valk, flink gekortwiekt, zogenaamd tam. Heb je die toevallig in Sliedrecht gekocht? Het verhaal komt me zeer bekend voor. :-\ :-X

Groetjes, Nel :)

channie

Nee ons nieuwste aanwinst komt uit een klein dorpje net buiten Sneek...
Ze vroeg nog wel of ze het mij ook moest leren hoe ik het valkje moest wieken ??? :-X :-\ heb vriendelijk bedankt en verteld dat er bij mij helemaal niks gewiekt is, en ook niet gaat gebeuren...

De karakters van de jongen zijn idd verschillend, de ene is meer gericht naar moeders, en dus ook wat afstandelijker naar mensen toe, en de andere 2 zijn een stukje nieuwsschieriger net zoals pappie is...
We nemen de tijd er voor en we zien wel hoe het gaat ;D

Gr Chantal